بی‌حجابی به‌روز بودن و تجدد نیست، معضل است

معاون مرکز تخصصی مهدویت گفت:‌ برای رفع معضل حجاب و فرهنگ‌سازی تمام دستگاه‌های اجرایی و افراد جامعه باید با یک همت بلند وارد کار شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری  با بیان این‌که « رفع معضل بدحجابی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است» اظهار کرد: بی حجابی در جامعه ما تبدیل به یک معضل شده است چون نگاه ریشه‌ای نسبت به این موضوع نبوده است. این نگاه ریشه‌ای باید از مدارس آغاز شود. چقدر متن‌های آموزش و پرورش ما مطالب دینی دارند و بچه‌ها در این مطالب یاد می‌گیرند که باید حجاب را چگونه رعایت کنند؟

1423980025497_88.jpg

وی یادآور شد: نکته بعدی که در رابطه با معضل حجاب باید به آن پرداخت این است که چقدر متولیان ما در آموزش و پرورش دینی هستند؟ طبق آماری که داریم خیلی از معلمان کتب دینی ما در آموزش و پرورش به مقوله حجاب اهمیت نمی‌دهند و افراد غیر متخصص مباحث دینی را برای دانش‌آموزان مطرح می‌کنند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت با طرح این پرسش که چقدر دانش‌آموزان ما با بزرگان دینی در ارتباط هستند و چقدر بزرگان با دانش‌آموزان رفت و آمد می‌کنند؟ گفت: در عرصه حجاب همه پازل‌ها باید درست کنار هم چیده شوند. اگر پازل‌ها درست کنار هم قرار نگیرد نتیجه‌اش می‌شود همین که می‌بینیم. زنان و دختران جامعه ما فکر می‌کنند بی حجابی یک هویت جدید و تجدد به آن‌ها می‌دهد و با بی حجابی حس به روز بدون به آن‌ها دست می‌دهد.

نصوری عنوان کرد: اگر بانوان جامعه ما بدانند که بی حجابی هیچ ریشه‌ای در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد طبیعتا آن را کنار می‌گذارند. برای رفع معضل حجاب همگی باید با یک همت بلند وارد کار شوند. برای فرهنگ سازی تمام دستگاه‌های اجرایی و افراد جامعه باید وارد عمل شوند. اگر ما آموزش‌های لازم را به افراد جامعه دادیم و پس از آن الگوی مناسب را نیز در اختیار آن‌ها قرار دادیم اگر یک سری از افراد به آن‌ها عمل نکردند آن زمان می‌توان ارشاد کرد. مقوله برخورد در عرصه حجاب آخرین مرحله است.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که تریبون‌ها را در دست دارند باید در عرصه حجاب زیبا فهمی، نوفهمی و نوآوری را به جامعه ارائه بدهند و حیطه و محدوده حجاب را مشخص کنند. کسانی که در امور نشر و رسانه هستند باید وارد عمل شوند. صدا و سیمای ما وقتی آرایش‌های غلیظ را از هنرمندان نشان می‌دهد و از آن‌ها به عنوان ماکت و مانکن استفاده می‌کند نباید توقع داشت که دختر و زن جامعه ما حجابش را رعایت کند. زنان جامعه با خود فکر می‌کنند که اگر مثل آن‌ها نشوند یعنی عقب افتاده هستند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد:‌ پس در عرصه حجاب الگوسازی بسیار مهم است و فرهنگ سازی باید در کنار مباحث معرفتی قرار بگیرد اگر اینگونه شود خیلی از فسادهای جامعه از بین می‌رود. در عرصه قوانین حجاب هم قانونگذار و هم متولیان امر نظارت همگی باید قوانین را به نحو احسن اجرا کنند.

وی ادامه داد: ما چقدر در جامعه فساد داریم. آیا با همه آن‌ها برخورد می‌شود؟ اگر با مفاسد برخورد نکنیم نشان از آن دارد که یا قانونی در کشور نیست یا اگر قانون هست در جامعه درست عملیاتی نشده است.

/انتهای متن/

درج نظر