بیشترین شکایت از جراحان زنان و زایمان و پلاستیک

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از بررسی 2749 پرونده قصور پزشکی طی سال گذشته خبر داد و گفت:‌ در 41.5 درصد از این پرونده‌ها قصور رخ داده بود و 58.5 درصد نیز تبرئه شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از پارس نیوز، مسعود قادی پاشا در نشست خبری اظهار داشت: در سال 94، 5 هزار و 656 پرونده ورودی در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران داشتیم که این میزان نسبت به سال 93، 13 درصد افزایش داشت.
وی افزود: همچنین 2749 پرونده مربوط به قصور پزشکی در این کمیسیون‌ها بررسی شد که در 41.5 درصد از این پرونده‌ها قصور رخ داده بود و 58.5 درصد از این پرونده‌ها نیز منجر به تبرئه شدن پزشکان شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: بیشترین شکایات در رابطه با پرونده‌های قصور پزشکی مربوط به جراحی زنان و زایمان، جراحی پلاستیک، جراحی ارتوپدی و جراحی عمومی بوده است ولی بیشتری محکومیت‌ها مربوط به جراحی پلاستیک، عمومی، دندانپزشکی، زنان و زایمان بوده است.
قادی پاشا با اشاره به اینکه علیرغم اینکه قصور در دندانپزشکی شکایات کمتری را به خود اختصاص داده ولی بیشترین محکومیت‌ها را از آن خود کرده است و بالای 60 درصد از این پرونده‌ها قصور محرز شده است.

/انتهای متن/

درج نظر