تشکیل تیم تخصصی «سلامت» برای رسیدگی به وضعیت «اعظم» و دخترانش

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل تیم تخصصی «سلامت» روان‌پزشکی و روان‌شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، تشکیل تیم تخصصی «سلامت» برای رسیدگی به وضعیت «اعظم» و دخترانش غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بهزیستی در شرایط بحرانی برای کودکان و زنان آسیب‌دیده اقدامات حمایتی در قالب اورژانس اجتماعی یا … انجام می‌دهد، اظهار کرد: در این‌گونه موارد برای افراد آسیب‌دیده مددکار اختصاصی در نظر گرفته نمی‌شود، اما برای این مورد خاص یک تیم مشخص و تخصصی سلامت روانپزشکی و روانشناسی تشکیل شده تا بتوانند در بهبود وضعیت این افراد نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در ابتدا و در زمان تحویل، کودکان به بهزیستی براساس سن‌شان در دو مرکز جداگانه نگهداری شدند، اما به دلیل اینکه روانپزشک تشخیص داد که وضعیت آنان از نظر سلامت روانی در کنار یکدیگر بهتر می‌شود، در حال حاضر مادر و دخترانش در یک مرکز نگهداری کودکان ساکن هستند و دختران فعلا شب‌ها در کنار مادر استراحت می‌کنند.

حقدادی افزود: موسسات خیریه مرتبط به بهزیستی اقدامات درمانی اعظم و دختران‌شان را پیگیری کرده و قسمتی از هزینه‌های درمان را نیز پرداخت کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه بهزیستی طرف شکایت در این پرونده نیست، افزود: زنی که مورد آزار و شکنجه قرار گرفته در این خصوص شکایت کرده است، اما اقدامات بهزیستی جنبه حمایتی دارد؛ این سازمان در چنین مواقعی اقداماتی نظیر دخالت در تعیین تکلیف وضعیت فرزندان و جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به افراد را انجام می‌دهد.

حقدادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود مددکاران بهزیستی امنیت این زن و دخترانش تامین شده و در صورت نیاز کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری خواهند شد که البته این امر بستگی به نتیجه پرونده قضایی دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: باید به بحث همسرآزاری به عنوان یک موضوع جدی در وقت خودش رسیدگی شود و مورد بررسی قرار گیرد، بهزیستی نیز سال‌های سال است که در حوزه اورژانس اجتماعی و نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست نقش ایفا می‌کند.

حقدادی افزود: برای اینکه کمتر شاهد چنین اتفاقات دلخراش و ناراحت‌کننده‌ای باشیم، نیاز است که هم از جنبه دولتی و هم از لحاظ سازمان‌های غیر دولتی مورد حمایت بیشتری واقع شویم.

وی اظهار کرد: زیرا در هنگام آزار جسمی عوارض روانی آن موقتی نیست و در واقع انسانی که در این شرایط سخت و آزاردهنده قرار گیرد به خصوص اگر کودک باشد عوارض روانی آن را تا پایان عمر به همراه خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 90 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی وجود دارد که حدود 1700 کودک در آن‌ها نگهداری می‌شود، نیمی از این مراکز در مشهد قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر