کتاب خطبه‌های آتشین ویژه بیانات حضرت زینب(س) منتشر شد

انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن پانزدهم رجب سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، کتاب «خطبه‌های آتشین» را که مجموعه‌ای از بیانات این حضرت پس از واقعه عاشورا است، به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می‌کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، انتشار آثاری با موضوع دین و مذهب و به ویژه کتاب‌هایی در راستای سیره زندگی ائمه اطهار(ع) همواره به عنوان یکی از رسالت‌های «به نشر» محسوب می‌شود.

بر همین اساس انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «خطبه‌های آتشین» را چاپ و در راستای بازشناسی سیره حضرت زینب(س) و همچنین واقعه عاشورا، روانه بازار نشر کشور کرده است.

این کتاب که مجموعه‌ای از سخنان و خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا می باشد، توسط محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه و به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری و برای نخستین بار توسط انتشارات آستات قدس رضوی به چاپ و منتشر رسیده است.

با توجه به این حقیقت مهم که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبودند، کربلا در کربلا باقی می ماند، این کتاب نیز در پنج فصل شامل خطبه حضرت زینب(س) در کوفه، خطبه امام سجاد(ع) در کوفه، خطبه حضرت زینب(س) در شام، خطبه امام سجاد(ع) در شام و خطبه امام سجاد(ع) در نزدیک مدینه گردآوری و تدوین شده است.

در جمع آوری مطالب این کتاب از منابع و مراجع متعددی استفاده شده که از آن میان می‌توان به بحار الانوار، مقتل الحسین، مقاتل الطالبیین، الفتوح و الطبقات الکبری اشاره کرد.

کتاب «خطبه‌های آتشین» برای نخستین بار در سال 1394 و در قطع جیبی با قیمت 28.000 ریال در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب «خطبه های آتشین» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

/انتهای متن/

درج نظر