یکه تازی «هیلاری» و «ترامپ» علیرغم شکست در رقابتهای روز یکشنبه

انتخابات درون حزبی احزاب سیاسی آمریکا در ایالت مِین و منطقه پورتوریکو با شکست هیلاری و ترامپ خاتمه یافت حال آنکه این نتیجه تاثیری بر میزان موفقیت آنها در رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ندارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر به نقل از بی بی سی، در رقابت درون حزبی دموکرات ها که دیروز یکشنبه در ایالت «مِین» انجام شد، «برنی ساندرز» سناتور سوسیال دموکرات ایالت «ورمونت» با غلبه بر «هیلاری کلینتون» پیروزی را از آن خود کرد.

با شمارش ۹۱ درصد از آراء رقابت درون حزبی ایالت مِین، ساندرز به نسبت ۶۴ به ۳۶ درصد بر هیلاری برتری دارد.

هیلاری و ترامپ

در جبهه مخالف و در اردوگاه جمهوریخواهان نیز، شمارش آراء در منطقه «پورتوریکو» با پیروزی «مارکو روبیو» سناتور جوان فلوریدا بر رقیب قدرتمندی چون «دونالد ترامپ» پایان یافت.

پورتوریکو مجمع الجزایری واقع در شمال شرقی کارائیب است. این جزایر از نواحی غیر ضمیمه به خاک ایالات متحده به شمار می آیند اما تحت کنترل سیاسی دولت واشنگتن هستند.

لازم به ذکر است که با وجود نتایج به دست آمده در دو منطقه مِین و پورتوریکو، هیلاری و ترامپ همچنان یکه تازان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا هستند چرا که فراوانی جمعیت این مناطق و به همان نسبت تعداد هیئت های انتخاباتی تاثیرگذار در نتیجه نهایی بسیار اندک است.

جدول رقابت های درون حزبی که در ادامه ماه میلادی جاری (مارس) انجام می شود، به این شرح است:

۸ مارس: هاوایی، آیداهو(جمهوریخواهان)، میشیگان و می سی سی پی (دموکرات ها و جمهوریخواهان)، ۱۵ مارس: فلوریدا، ایلینویز، میسوری، کارولینای شمالی و اوهایو (دموکرات ها و جمهوریخواهان).

/انتهای متن/

درج نظر