این سیاست می تواند عین دیانت باشد؟

انتخابات و تبلیغات انتخاباتی و … همه برای این است که مجلسی تشکیل شود و سیاستمدارانی به کار کشور و مردم  همت گمارند. اما کدام مجلس و کدام سیاست؟

0

نسیم شهسواری/

  امسال روز سوم اسفندماه 1394، در تقویم‌های مان روز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) نگاشته شده بود و اما  این روز و این تاریخ، در کشورما امسال روز و تاریخی بود که همه درگیر تبلیغات انتخابات مجلس بودند اما نه مجلسی که از آن صدای مدرس‌ها شنیده ‌شود، یعنی این که دیگر سیاست مان همان دیانت مان نیست. در این روز من از حال هوای خیابان‌ها و در و دیوارهای رنگارنگ شهر و تبلیغات انتخاباتی، فهمیدم که دیگر سیاست داردبر دیانت پیشی می گیرد. از خدا، دین و شریعت مان تنها واژگانی باقی‌مانده است که با آن‌ها در تبلیغات و سخنرانی‌های انتخاباتی‌ صحبت  می شود. در آن روز  همه از اصول گرا گرفته تا اصلاح‌ طلب و مستقل با تبلیغات رنگارنگ و هیاهوی شعارهای انتخاباتی‌شان کاملا روی اندوه و ماتم مادر دوعالم را در شهر ما پوشاندند و مردم این را دیدند.

این یک هشدار است به همه برنامه ریزان و دست‌اندرکاران سیاسی این کشور تا بدانند که مردم چشمان شان باز و گوش‌های شان شنواست.

یک هشدارکه مبادا سیاست مان دارد از دیانت مان پیشی می‌گیرد.

 نتیجه تلخ این پیشی گرفتن، همه بداندیشی‌ها، تفرقه‌ها، دعواها و اختلافاتی است که این روزها فضای سیاسی  جامعه‌مان را گرفته است.

 نتیجه این پیشی گرفتن تعصباتی است که در روزهای قبل و بعد انتخابات آن‌ها را دیدیم و شنیدیم.

 نتیجه این پیشی گرفتن این است که در سال دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی هرروز و هرروز بر اختلافات حزبی و اندیشه‌ای‌ دامن زدیم.

هشیار باشیم وقتی سیاست، دیانت مان را بپوشاند از مفهوم جمهوری اسلامی تنها جمهوری دست‌وپاشکسته‌اش باقی می‌ماند.

هشیار باشیم که دیانت مان باقی بماند.

/انتهای متن/

درج نظر