مشکلات بانوان در استان‌های مختلف بومی‌سازی شود

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بر بومی‌سازی مشکلات زنان در استان‌‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مشکلاتی که جامعه زنان در استان‌های مختلف با آن مواجه هستند باید شناسایی و بومی سازی شده و متناسب با نیازهای هر استان راهکار رفع آن پیشنهاد شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فهیمه فرهمندپور در دیدار با استاندار خراسان جنوبی به نقش مهم زنان در تحولات اجتماعی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی که بانوان با آن مواجه هستند تنها مربوط به بانوان نیست بلکه به طور غیرمستقیم کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی بخش‌های مدیریت باید مباحث بانوان را مورد توجه قرار دهند، گفت: در حوزه تخصیص اعتبارات و امکانات در کلان کشور حوزه زنان باید به طور جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های کشور بانوان از کمترین امکانات ورزشی و رفاهی برخوردار هستند، بیان کرد: دسترسی عادلانه به امکانات و اعتبارات در نظام برنامه ریزی و بودجه در کشور باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی بر بومی‌سازی مشکلات زنان در استان‌های مختلف تأکید و بیان کرد: مشکلاتی که جامعه زنان در استان‌های مختلف با آن مواجه هستند باید شناسایی و بومی سازی شده و متناسب با نیازهای هر استان راهکار رفع آن پیشنهاد شود.

مشکلات بانوان در استان‌های مختلف بومی‌سازی شود

مسائل حوزه زنان در کلان کشور باید مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مباحث و مشکلاتی که جامعه زنان با آن مواجه هستند باید به صورت کلان و در سطح ملی مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وجه‌الله خدمتگزار با بیان اینکه به شکر خدا انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، افزود: با توجه به وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، انتخابات در استان در کمال امنیت و اطمینان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: نگاه به موضوع بانوان باید تقویت این عزیزان در ابعاد مختلف و توجه به این قشر مهم و تأثیرگذار جامعه باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات حوزه بانوان باید کارشناسی شده و دقیق از سوی دست اندرکاران امر در مجلس و دولت مورد توجه قرار گیرد، افزود: مسئولان تلاش کنند تا معضلاتی که در این حوزه وجود دارد در برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی شرط دارا بودن یک جامعه پویا و با نشاط را وجود زنانی با نشاط و پویا در جامعه دانست و تصریح کرد: هرچه که در زمینه پویایی و نشاط جامعه بانوان استان و کشور تلاش کنیم به همان میزان نیز جامعه‌ای پویا، بانشاط و تأثیرگذار در ابعاد مختلف خواهیم داشت.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنان موفق در ابعاد مختلف از سوی رسانه‌های گروهی باید معرفی شوند، گفت: به طور یقین این امر موجب الگوسازی برای سایر بانوان و تقویت این عزیزان خواهد شد.

خدمتگزار تصریح کرد: یک زن می‌تواند علاوه بر نقش مادری، سایر نقش‌های اجتماعی در ابعاد مختلف را به بهترین وجه ممکن ایفا کند.

درج نظر