ارتقاء سطح مهارت های عمومی بانوان از طریق پیامک 101

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: سامانه پیامکی 101 با تدابیر خاص مانند کاهش هزینه‌ها می تواند مهارت‌ها و اطلاعات اولیه در زمینه حقوق زنان را به آنان آموزش دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، دکتر وحیده نگین افزود: با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی در همه سطوح از زنان کارمند تا زنان خانه‌دار، فراگیر شده است به شرط اطلاع رسانی درست می تواند مفید واقع شود.

وی ادامه داد: سامانه‌هایی نظیر پیامک 101 وجود داشته که به علت ناآشنایی مردم بین آنان رواج نیافته است. از طرف دیگر گاهی حجم زیاد پیامک های تبلیغاتی ممکن است این شائبه را مطرح کند که این گونه سامانه‌ها هم کاربرد تبلیغاتی دارند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان در ادامه اظهار کرد: به نظر می رسد در این زمینه معاونت امور زنان و خانواده باید اطلاع رسانی قوی را از طریق رسانه های ملی، دولتی و یا خصوصی انجام دهد تا مردم با این سامانه آشنا شوند و مشکلات خود را مطرح کنند البته مردم وقتی راهی را برای بیان مشکلات خود می یابند بیشتر به بیان مشکلات شخصی و فردی خود می‌پردازند که باید دراین زمینه تدبیری اندیشیده شود اما به طور کلی با توجه به رغبت مردم به فضای مجازی این راه می تواند مفید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که این کار تا چه اندازه بر سطح سواد و یا توسعه آموزش مجازی تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم وقتی را که باید صرف مطالعه کنند را به استفاده از فضای مجازی می گذرانند و اطلاعات خود را از این فضا به دست می آورند فرصت مناسبی است برای این گونه از آموزش ها؛ البته باید از آموزش هایی استفاده شود که عموم مردم بیشتر به آن نیاز دارند . در این شرایط به طور حتم از این آموزش‌ها استقبال خواهد شد.

نگین در پایان گفت: موضوع هزینه‌های پیامک ها هم مساله مهمی است و اگر بتوان این هزینه را با برنامه ریزی های قبلی و با استفاده از سرویس های مخابراتی کاهش داد؛ قطعا استقبال بیشتری از این طرح خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر