ارتقای بانوان در فعالیت‌های قرآنی

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه از ارتقای فعالیت بانوان در سال‌های اخیر در حوزه علوم قرآنی، پژوهش، قرائت و حفظ و افزایش حضور بانوان نسبت به آقایان در این زمینه خبر داد.

1

سرویس خبر به دخت/

معصومه فرزانه در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت:سازمان اوقاف در پی رسالت خود و برای کاربردی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه قرآن همایشی را برای تجلیل از بانوان قرآنی در حوزه‌های داوری، آموزش، پژوهش‌های تخصصی و فعالیت‌های هنری برگزار می‌کند که امسال شاهد سومین دوره آن هستیم.

وی درباره سطح فعالیت های قرآنی بانوان در مقایسه با آقایان گفت: در سال‌های اخیر عرصه فعالیت و ارتقاء در زمینه علوم قرآنی برای خانم‌ها مهیا‌تر شده و بانوان ما در بحث حفظ قرآن، آموزش و پژوهش از آقایان جلوتر هستند و تنها محدودیت آنها قرائت قرآن است که علت مربوط به مسائل شرعی است.

وی با بیان اینکه امسال اسامی 150 نفر از بانوان فعال قرآنی از طرف مراکز و خانه‌های قرآن برای شرکت در همایش به دبیرخانه ارسال شده خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته برای برگزاری همایش در بخش بانوان با کمبود مالی مواجه بودیم، اما امسال هدایای بانوان منتخب هم سطح نفرات برگزیده از بخش آقایان است که این موضوع استقبال بانوان در این عرصه را نشان می‌دهد.

فرزانه تعداد نیات موقوفات مربوط به بانوان در کشور را 70 عنوان ذکر کرد و افزود: در کشور تعداد نیات موقوفات مربوط به حوزه بانوان 70 نیت است که در حوزه‌های مختلف مانند مراسم‌ مذهبی، خدمات عام ‌المنفعه و غیره انجام شده که امسال از میان این موقوفات از بانوانی که وقف‌های آنها با نیت توسعه فرهنگ قرآنی بوده است تجلیل به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در این دوره از همایش افرادی که در حوزه خدمات نرم‌افزاری، فنی و طراحی وبلاگ فعال بودند سه نفر برگزیده شده و به آنها جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)