اسماء اسد حامی مهربان مردم وحکومت سوریه +تصاوير

غربی ها اسماء اسد بانوي اول سوريه را “نوري در کشوري پر از سايه” دانسته اند. چرا که وی تابعيت انگليسي دارد و همواره مورد طمع غربی ها برای تاثیرگذاری بر بشار اسد بوده است ؛ در حالی که اسماء به سبب فعالیت های گسترده اجتماعی و فرهنگی خود و جلب نظر مردم رکنی مهم درحکومت بشار اسد حساب می شود.

0

 آغاز زندگی در لندن
“اسماءء فواض الاخرس”، زاده ، “بانوي اول سوريه” و همسر بشار اسد است. اسماء در 11 آگوست در سال  1975 در خانواده‌ای سنی مذهب در لندن بدنیا آمد. وي داراي پدر و مادري سوريه‌ايست. پدرش دکتر الاخرس پزشک متخصص قلب و مادرش از کارمندان عالی رتبه سفارت سوریه در لندن بود.
اسماء در دانشگاه کینگز کالج در رشته کامپیوتر و نیز سرمایه گذاری بانکی با تخصص سرمایه گذاری در دارو بیوتکنولژیک و بانکداری بین‌المللی تحصیل کرد. همچنین وی در رشته ادبيات فرانسه به تحصیل پرداخت. اسماء سپس به عنوان نماینده دویچه بانک در لندن و نیز در کمپانی جی‌پی‌مورگان چیس مشغول به کار شد.

 2  4
 آشنایی با بشار
بشار اسد و اسماء در لندن با يکديگر آشنا شدند. اسماء در  17  ژوئن سال 2000 به حافظ اسد معرفی شد و در همان سال این دو با هم ازدواج کردند، ولی اعلام رسمی این ازدواج در ژانویه 2001 صورت گرفت و هیچ عکسی هم از مراسم ازدواج در روزنامه‌ها به چاپ نرسید.
گفته  می شود که يکي از دلايلي که این ازدواج به طور مخفيانه برگزار شد و عکسي ازمراسم انتشار نیافت، خواست خود اسماء بوده است.
در حال حاضر این زوج صاحب سه فرزند هستند: حافظ (2002)، زین (2003) و کریم (2004). مجله Paris Match بانوي اول سوريه را “نوري در کشوري پر از سايه” دانسته است. اسماء اسد به خاطر مردم‌دوستي و فعاليت‌هاي بشر دوستانه خود در ميان مردم سوريه از محبوبيت بالايي برخوردار است.  

3
توجه خاص به امور نوجوان و جوانان
اسماء الاسد در امور متعدد و متنوعی در زمينه‌هاي فرهنگي و سياسي کشورسوريه فعاليت دارد. براي مثال وي براي نوجوانان زير 18 سال اين کشور برنامه‌اي به نام “شهروند فعال” طراحي کرده است با هدف تربیت نوجوانان سوري براي پيشرفت کشور و آماده شدن برای شکل دادن به جامعه مدني آينده .

1
 
در همین راستا اسماء در سال 2005، مرکز “مسار” را برای کشف استعداد کودکان و جوانان سوريه‌اي بوجود آورد. یکی از گروه های مسار گروهي است به نام تيم سبز که به کودکان نيازمند کمک مي‌کند و گفته مي‌شود تاکنون بيش از 200 هزار کودک سوريه‌اي را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
همچنين، بانوي اول سوريه مراکزي داير کرده است به نام “شباب” و “فردوس” که در آن مهارت‌هاي تجاري با هزينه‌هاي بسيار پايين به جوانان سوري آموزش داده مي‌شود.
 

حافظ فرهنگ غنی سوریه
بانوي اول سوريه به فعاليت‌هاي فرهنگي نيز علاقه فراواني دارد و در این زمینه هم بسيار پرکار است. وي رييس موزه ملي دمشق است  و در اين‌باره مي‌گويد: گردشگرها به صنايع دستي و تاريخ سوريه علاقه فراواني دارند. آثار باستاني سرمايه‌هاي با ارزش يک کشور هستند که نقش اقتصادي و فرهنگي بالايي براي پيشرفت کشور ايفا مي‌کنند.
    8

اسماء الاسد قصد دارد تا شبکه‌اي از موزه‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در سراسر سوريه راه‌اندازي کند و از متخصصان ايتاليايي درخواست کرده است تا براي ايجاد پایگاه داده های 5 هزار مکان باستاني در سوريه کمک کنند. اسماء اعتقاد دارد میراث فرهنگی دارايي اقتصادي کشورهاست و سوريه از اين نگاه، کشوري غني است.

ملکه مهربان و ناشناس
 
به دليل توجه بالاي بانوي اول سوريه به مردم و مسائل معيشتي و فرهنگي شان، اسماء به صورت ناشناس به 300 روستا، چندين مدرسه، کارخانه و بيمارستان در سوريه سر زده است تا وضعيت مردم را از  نزدیک و مستقیم بررسي کند. وي بعد از شناسايي نقاط ضعف فرهنگي و اقتصادي مردم، با توجه به نيازهاي جامعه شروع به تاسيس چندین بنياد خيريه و سازمان مردم نهاد کرده است.
 6

تقدیر “آنجلينا جولي” و  “برد پيت”
به گزارش پايگاه Vogue، هنگامي که “آنجلينا جولي” و  “برد پيت” در سال 2009 در حاشيه برنامه توسعه سازمان ملل، با اسماء و بشار اسد ملاقات کردند، از تلاش‌هاي بانوي اول سوريه براي ارتقای وضعيت پناهنده‌هاي عراقي و فلسطيني در سوريه متعجب شدند و از وي تشکر کردند.
 
محافظان شما کجا هستند؟
در اين ملاقات، برد پيت از اينکه بانوي اول سوريه محافظي ندارد، با حیرت از وي مي پرسد: “پس محافظان شما کجا هستند؟”
همسر رئيس‌جمهور سوريه با خنده  پاسخ بازيگر مشهور آمريکايي را اين گونه مي‌دهد: “آن پيرزن در خيابان را ملاحظه مي‌کنيد؟
او يکي از محافظان من است. آن پيرمرد هم که از خيابان عبور مي‌کند، او هم يکي ديگر از محافظان من است”.

7
داعشی‌ها جانوران درنده و وحشی زمینند
اسماء اسد،  چندی پیش در جشنی که به مناسبت تقدیر از دانشجویان برگزارشده بود گفت: جهان غرب انتظار دارد که دولت به جنگی که اکنون در کشور ما در جریان است، ادامه ندهد و امیدوار است که توان ادامه این جنگ را نداشته باشد.
وی ادامه داد: تمدن سوریه هفت هزار سال قدمت دارد و هرقدر هم همه تلاش کنند این تمدن هرگز از بین نخواهد رفت.
همسر بشار اسد ضمن محکوم کردن عملیات نظامی داعش علیه نیروهای دولتی و مردم سوریه در شهر دیرالزور، داعشی‌ها را جانوران درنده و وحشی زمین خواند.
اسماء در ادامه تاکید کرد: دولت سوریه با تمام قدرت به مبارزه خود در “جنگ وحشیانه‌ای” که داعش علیه دولت دمشق به راه انداخته ادامه خواهد داد.

غربی ها به اسماء چشم طمع دارند
اسماء اسد به خاطر تابعيت انگليسي خود ، توجه زيادي را در غرب برانگيخته و در واقع مورد طمع غربی ها بوده برای تاثیرگذاری بر بشار الاسد.

 5
اما تلاش غربی ها برای این که اسماء، بشار اسد رئیس جمهورسوریه را تنها بگذارد یا در جهت مورد نظر آنها وی را تغییر دهد، تاکنون بی فایده بوده است. اسماء اسد نه فقط همسرش را تنها نگذاشته  بلکه همیشه از وی حمایت کرده است.
 
 
اسماء دراظهارنظری قاطع و جالب در زمان انتخابات ریاست جمهوری سوریه  اعلام کرد که بشار الاسد رئیس جمهور کل سوریه و نه بخشی از سوریه است و من از وی در این نقش حمایت می کنم.

1

/انتهاي متن/
 

درج نظر