لزوم تدوین بسته جامع تامین نیازهای اجتماعی «بانوان»

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: ما نیازمند بسته جامع حمایتی برای تامین نیازهای اجتماعی بانوان در کشور هستیم که جوابگوی نیاز بانوان با در نظر گرفتن شرایط متفاوت آنان باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، دکتر فهیمه فرهمندپور، با بیان اینکه اشتغال بانوان چه با انگیزه اقتصادی و چه با نگاه به عهده گرفتن مسئولیت­های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است، افزود: در این بسته جامع باید یک بخش برای اشتغال بانوان توانمند در نظر گرفته شود.
وی با بیان این نکته که همه بانوان امکان فعالیت­های اجتماعی و کسب درآمد را ندارند، افزود: برای زنان سالمند یا سرپرست خانواری که توان تامین مخارج زندگی را ندارند باید حمایت­های اجتماعی تعریف شده و در بسته مورد نظر گنجانده شوند.

لزوم تدوین بسته جامع تامین نیازهای اجتماعی «بانوان»
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه باید سهم زنان را در سرمایه‌های اقتصادی خانواده تثبیت کرد، افزود: فرامین اسلام مردان را مکلف به تامین نیازهای خانواده و مسئول این امر کرده است، اما امروزه بانوان نسبت به انجام این مسئولیت اطمینان کافی ندارند.
فرهمندپور یکی از دلایل میل زنان به اشتغال را نبود اطمینان بیان کرد: در این بسته حمایتی باید همه این امور مد نظر قرار گیرد و تحکیم بنیان خانواده نیز در آن تعریف شود.
باید بسته حمایتی به نحوی تعریف شود که همه لایه­‌های مختلف اجتماعی حوزه بانوان را در نظر بگیرد و پاسخ مناسبی در آن به نیازهای بانوان داده شود.مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در نظر گرفتن شرایط جسمی، روانی و خانوادگی زنان را در این بسته ضروری دانست و گفت: لزوما برای همه بانوان نمی­‌توان یک نسخه پیچید. به عنوان مثال نمی‌توان اشتغال بانوان را برابر با حل شدن همه مسائل و جوابگوی همه نیازهای این قشر دانست. در این بسته باید حمایت از بانوان به صورت جامع صورت پذیرد.
فرهمندپور در پاسخ به این سوال که آیا بسته حمایتی مدنظر در دولت مطرح شده است؟ بیان کرد: تهیه بسته مدنظر مطرح شده است، اما اقدام در این راستا باید طبق بررسی دقیق و کارشناسی با در نظر گرفتن همه ابعاد حوزه بانوان انجام شود، بر همین اساس این مهم مراحل بررسی و تحقیق را سپری می­‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر