اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریالی طرح توسعه امور زنان و خانواده معلق مانده است

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به محدودیت منابع اقتصادی برای اجرای برنامه‌های این حوزه گفت: به دلیل معلق بودن بودجه لازم برای طرح توسعه، این برنامه هنوز عملیانی نشده است.

14

سرویس خبر به دخت/

 پروین هدایتی اظهار داشت: طرح توسعه امور زنان و تحکیم خانواده بر اساس ماده 230 برنامه پنجم توسعه با 14 محور در حوزه‌هایی مانند توسعه عفاف و حجاب، تحکیم بنیاد خانواده، توسعه سلامت، اوقات فراغت، ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی و… تدوین شده که به دلیل اختصاص نیافتن بودجه مورد نظر مغفول مانده و هنوز عملیاتی نشده است.

وی بودجه مورد نیاز برای این طرح را 627 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام شده اما هنوز این معاونت موافقت خود را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی‌های این مرکز و برخی نهادها قرار شده در وزارتخانه یا سازمانی از محل بودجه‌های فرهنگی مبلغی را به امور زنان و خانواده اختصاص دهند.

معاون مرکز امور زنان ریاست جمهوری از اجرای این قانون از سه ماه نیمه دوم سال خبر داد و افزود: پس از اعلام پاسخ کتبی از سوی معاونت راهبردی مراحل اجرایی تکمیل شده و طرح از سه ماه نیمه دوم سال اجرا خواهد شد.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (14)