شناسایی عامل اغفال دختران نوجوان در شبکه‌های اجتماعی

این مرد پس از جویا شدن قضیه از دخترش، به پدر می‌گوید مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با یکی از گروه‌های فضای مجازی آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد آشنا شدم، در ادامه با چرب‌زبانی و دادن وعده ازدواج عکس‌های شخصیم را برای وی ارسال کرده که پس‌ از آن، پیام‌های تهدیدآمیز و خواسته‌های نامربوط شروع شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با اغفال زنان و دختران از طریق ایجاد گروه‌های دوستی در شبکه‌های اجتماعی و با به دام انداختن تعدادی از کاربران از آن‌ها اخاذی می‌کرد.

به نقل از اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: چندی پیش مردی میان‌سال با حالتی پریشان به همراه دختر 17 ساله خود وارد پلیس فتا شده و عنوان می‌کند چند روزی بود که متوجه شدم دخترم آن آرامش همیشگی را ندارد به‌طوری‌که اغلب مواقع اضطراب و نگرانی از چهره او به‌طور کامل نمایان شده و به‌طرز عجیبی سرگرم گوشی تلفن همراه خود بود.

وی ادامه داد: این مرد پس از جویا شدن قضیه از دخترش، به پدر می‌گوید مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با یکی از گروه‌های فضای مجازی آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد آشنا شدم، در ادامه با چرب‌زبانی و دادن وعده ازدواج عکس‌های شخصیم را برای وی ارسال کرده که پس‌ از آن، پیام‌های تهدیدآمیز و خواسته‌های نامربوط شروع شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: این دختر پس از پرس‌وجو از اعضای دیگر گروه متوجه شده نه‌تنها خودش، بلکه کاربران دیگری نیز در این گروه اغفال شده‌اند.

حسینی ادامه داد: با مطرح‌شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل‌ شده و مأموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وی افزود: متهم که مردی 38 ساله ساکن شیراز است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می‌شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی، اقدام به چنین عمل مجرمانه‌ای کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس از والدین درخواست کرد که با پیشرفت‌های فناوری و ظهور اپلیکیشن‌های مختلف ارتباطاتی، اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و با ایجاد ارتباط مثبت و مفید با فرزندان خود آن‌ها را در این فضا تنها نگذارند.

حسینی در این‌باره متذکر شد: گاهی مشاهده می‌شود بعضی افراد با روبه‌رو شدن به چنین مواردی به علت حفظ آبرو از شکایت کردن امتناع می‌ورزند.

/انتهای متن/

درج نظر