ازدواج به‌شرط‌چاقو

 قدیمی ها می گفتند که ازدواج مثل یک هندوانه دربسته می‌ماند؛ که نمی‌دانی درون آن چه خبر است اما امروزه  تن دادن به ازدواجی که هندوانه‌ای دربسته است، نه‌تنها پیشنهاد نمی‌شود بلکه خیلی هم سفارش شده که فقط به شرط چاقو ازدواج کنید.

0

نسیم شهسواری/

از قدیم‌الایام گفته‌اند که ازدواج مثل یک هندوانه دربسته می‌ماند؛ که نمی‌دانی درون آن چه خبر است؛ ممکن است خوش‌رنگ وشیرین باشد یا سفید وبی‌مزه، البته قدیمی‌ها که این حرف‌ها را می‌زدند، برای خودشان سنت‌ها و شرایطی داشتند و یا به عبارتی نوع نگرش شان به زندگی و تشکیل خانواده زمین تا آسمان با تفکرات جوانان امروزی متفاوت بوده است.

همین تفاوت موجود در میان تفکرات و نگرش‌ها سبب شده که دیگر ازدواج یک هندوانه دربسته نماند و تن دادن به ازدواجی که هندوانه‌ای دربسته است، نه‌تنها پیشنهاد نمی‌شود، بلکه بسی حرف و نظر ودیدگاه وجود دارد که پیشنهاد می‌کند که در این دوره زمانه به‌شرط‌چاقو ازدواج کنید.

ازدواج به‌شرط‌چاقو، عنوانی است برای یک مجموعه دنباله‌دار از نصایح و پیشنهاداتی که شما را برای داشتن انتخاب موفق و هوشمندانه کمک می‌کند.

امیدواریم که مجموعه راهنمایی‌های ما کمک تان کند که هندوانه زندگی مشترک تان خوش‌رنگ و دل‌پذیر و دل‌چسب باشد.

 

 و اما قاچ اول:

تفاوت‌ها را نادیده نگیرید

وقتی‌که دو نفر به قصد شروع یک زندگی دونفره و تشکیل خانواده پا پیش می‌گذارند، وارد مرحله حساسی از زندگی می‌شوند، مرحله‌ای از زندگی که عملکرد درست در آن می‌تواند آینده‌ای زیبا و خواستنی را برای دختر و پسر ترسیم کند.

یکی از مهم‌ترین بایدهایی که در نخستین مرحله از تشکیل خانواده یعنی خواستگاری وجود دارد، نادیده نگرفتن تفاوت‌ها است.

البته هر فردی بر اساس خلق‌وخو و ویژگی‌های خود تفاوت‌های بسیاری با دیگران دارد. چه‌بسا افرادی که در یک خانواده و با معیارها و اصول یکسانی تربیت‌شده‌اند اما تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند ؛ اما تفاوت‌هایی که در اینجا قابل‌بحث است تفاوت‌هایی عمیق‌تر و اساسی‌تر است، تفاوت‌هایی که نادیده گرفتن شان بعدها زمینه‌ساز مشکلات فراوان می‌شود.

 

شفاف سازی کنید

بهتر است در جریان خواستگاری دختر و پسر در زمینه‌هایی مانند تفاوت‌های خُلقی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و نگرشی یکدیگر را به خوبی  ارزیابی کنند و در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر  پرسش‌هایی را در زمینه‌ها شناخت تفاوت‌ها از یکدیگر داشته باشند. چراکه تفاوت‌های عمیق و اساسی در زمینه‌هایی ذکر شده، مانع داشتن خانواده‌ای برقرار و آرام است.

خانواده برقرار خانواده ایست که افراد در آن مشابه هم‌فکر کنند، اهداف یکسان و یا نزدیک به همی‌ داشته باشند  و برای رسیدن به آرمانی واحد تلاش کنند.

پس احساسات راکنار بگذارید و  عاقلانه تصمیم بگیرید  و بدانیم که احساس ابزاری برای روزهایی است که در زیر یک سقف زندگی می‌کنید و تصمیم عاقلانه امروز شما زمینه‌ساز خانه پرمهر فرداست.

/انتهای متن/

 

 

درج نظر