ملت اربعین تشکیل شده است

یک ملت تازه تشکیل شده است: ملت اربعین. یکی از افراد این ملت از تاریخ و شناسنامه ملت خود این طور تعریف کرده است:

0

 فرزانه اژدری/

سال 65 هجری درکربلا واقعه ای اتفاق افتاد که تاثیر ان تا قیام مهدی (عج) و تا زمانی که دنیا برجا و چون رودی درجریان است. و امروز در روزگار ما، در استمرار واقعه عاشورا و در اربعین شهدای کربلا جریانی به راه افتاده که باید نام آن را ملت اربعین گذاشت؛ جریانی که دنیا را یکپارچه می کند و نمونه کوچکی از ملت بعد از دوران  ظهور را نشان می دهد. همه جور آدمی در این ملت هست: سفید وسیاه، مرد و زن، هرکشوری، ازهرطبقه وگروهی؛ فقط کافی است عاشق حسین باشی(یعنی عاشق مهدی (عج) باشی) تا جزء این ملت بزرگ باشی.

ملت اربعین جمعیتی دارد به بزرگی جمعیت همه دنیا، جمعیتی که روشن دلی و بلند نظری و وسعت دیدی بی نظیر دارد؛ ملت واحدی که درآن زنی جوان از کشوری در آن طرف دنیا به تنهایی در کمال امنیت و آرامش سفر می کند.[1]  

ملت اربعین ملتی است که اگر خسته شدی، خواهران وبرادرانت که فقط به اسم اسلام تو را می شناسند، رنج تو را تسکین می دهند و به تو جای امن می دهند؛ اگرگرسنه ای، تو را سیر می کنند و اگر تشنه ای، تو را با دست های پرمحبت شان به التماس سیراب می کنند. هر کس هر چه در توان دارد به میدان آورده فقط به عشق حسین (ع) و درهمه این مسیر با این ملت بزرگ رهبری همراه بوده است که تو را سیراب از معنویت می کند، همه می دانند او ناظر است، کمک می کنند و می دانند که او می بیند ،از او کمک می خواهند، می دانند او دست شان را می گیرد؛ پس دعا می کنند، دعا می کنند، دعا می کنند؛ به درگاه خدا نیایش می برند.

اربعین روز تجلی دوران ظهور است با همه صفا و صمیمیتش و امام حسین(ع) برای تجلی همین بیداری اسلامی قیام کرد و خانواده خود را به پای شهادت و اسیری آورد تا این درک درست از اسلام را به همه جهان نشان دهد. هر کس در این مسیر قرار گرفت از کوچک وبزرگ، زن و مرد، آرامشی را کسب کرد که تنها پشت سر امام زمان(عج) می توان به آن دست یافت. این از دست رفتنی نیست و برای همین است که باید بدانیم منتظران ظهور و مبارزان با طاغوت ها چه می خواهند و برای چه روزی مبارزه می کنند. باید همه حاضر باشند، باید همه بیایند و باهم نشان دهیم که کمترین هزینه این حرکت، پرداخت اندکی ازمال وتحمل کمی خستگی جان بخش برای رسیدن به زمان  ظهور امام مهدی (عج) است؛ هر چند هرکدام سهم اندکی داشته باشیم و باید نشان داد به همه دنیا که این، دنیایی است که  امام زمان ما  ارمغان می آورد. این است آنچه که ما منتظر آنیم. و این حضور 20 میلیونی مسلمانان  انشاءالله در تعجیل ظهور امام زمان (عج) موثر است.

 

[1]  چیزی که در احادیث فقط در مورد دوران ظهور خوانده ایم..

 /انتهای متن/

درج نظر