مناسب ترین و بهترین آجیل ها برای کاهش وزن کدامند؟

مصرف روزانه یک اونس[1] آجیل  باعث کاهش وزن شما و در نتیجه عدم لزوم مراجعه به پزشک متخصص رژیم می شود. آجیل به غیر از خاصیت کاهش وزن، هزاران فایده و مزیت دیگر برای بدن شما دارد.

0

طبق مطالعه ای که توسط مجله انگلیسی زبان مربوط به علوم تغذیه صورت گرفته است، افراد بالغ چاق بایستی یک رژیم غذایی باکالری کم و در عوض سرشار از آجیل را دنبال کنند. یافته ها ثابت کردند که ترکیب این دو باعث کاستن وزن اضافی و در نتیجه چربی سوزی بیشتری می شوند.

1-گردو: بنا بر پژوهشی که توسط مجله تغذیه انجام گرفت، مصرف گردو در هر مرتبه حاوی 39 کالری کمتر از سایر مواد غذایی است که میزان کالری آن ها 185 گرم است.

دکتر دیوید جی بایر پزشک، محقق و فیزیولوژیست از بخش سرویس پژوهشی وزارت کشاورزی آمریکا (یو اس دی ای) می گوید: مصرف گردو علاوه بر کاهش وزن از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

طی تحقیقی که صورت گرفت، 18 فرد بالغ سالم که یک برنامه غذایی آمریکایی کنترل شده بدون مصرف گردو به مدت سه هفته و نیز یک برنامه غذایی کنترل شده به همراه مصرف 5/1 گردو به مدت سه هفته دیگر را دنبال کردند.

میزان کالری با استفاده از وسیله ای به نام کالری متری که روشی برای محاسبه و سنجش میزان انرژی یک واکنش ویا قابلیت هضم غذا شناخته شده است، اندازه گیری می شود.

گردو خاصیت ضد بیماری های سرطانی نیز دارد. سلامت قلب را افزایش می دهد و در بالابردن سلامت جسمانی مردان نقش موثری دارد.

گردو حاوی ترکیبات محافظ رشته های عصبی بوده و باعث تقویت حافظه و سلامت مغز می شود.

 

2-بادام:مطالعه ای که توسط انجمن قلب آمریکا صورت گرفت، ثابت کرد که بادام می تواند چربی های زاید اطراف شکم را از بین ببرد. این مطالعه از سوی دانشگاه ایالت پنسیلوانیا صورت گرفت و مشتمل بر 52 شرکت کننده ای بود که کلسترول خون شان بالا بوده و بسیار چاق بودند. هر شرکت کننده از یک برنامه غذایی که هدف آن کاستن کلسترول از طریق ادغام میان وعده هایی مانند کیک موز یا بادام بود پیروی می کردند.

نتایج نشان دادند که افرادی که بادام می خوردند به طرز شگفت آوری از چربی های ناحیه شکم آنها و میزان کلسترول خون شان کاسته شده بود.

به گفته کلیربریمن بادام منبع بزرگی از فولیک اسید و بیوتین بوده که این ها ویتامین های ضد پیری زودرس می باشند.

 

3-پسته: پسته بخورید تا چربی های دور کمرتان آب شود.

بر اساس تحقیقی که بر روی 60 فرد میان سال صورت گرفت و آنها به دو گروه تقسیم شدند.

اول: گروهی که مصرف پسته داشتند و دوم: گروهی که پسته نمی خوردند.

گروهی که پسته را به برنامه غذایی خود اضافه کردند، 20 درصد کل کالری که از این آجیل به دست می آوردند در نهایت باعث افزایش پروتئین آنها و کاهش چربی های جذب شده بوده در حالی که از میزان کربوهیدرات دریافت شده آنها کاسته می شد.

و برای گروه دوم، میزان کربوهیدرات 30 درصد، پروتئین 15 درصد و چربی 25 درصد بود. این آزمایش به مدت شش ماه کامل تکرار شد.

نتیجه : گروه اول دور کمر باریک تری حدود 7/0 اینچ داشته و کلسترول خون شان تا 15 شماره کم شده بود.

علت : پسته سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است که چربی دور شکم را مورد هدف قرار می دهد.

 

[1] هر اونس برابر 28.35 گرم است.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر