رفتارهای متفاوت زنان و مردان گاهی دردسر ساز می‌شود

زنان و مردان در مواجه با مشکلات دیدگاه و رفتارهای متفاوتی دارند که ممکن است گاهی موجب سوء تفاهم میانشان شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، افسر افشاری، جامعه شناس  با اشاره به تفاوت رفتاری زنان و مردان در هنگام بروز مشکلات اظهار کرد: زنان در هنگام وقوع مشکلات دوست دارند حرف بزنند یا به قول عامیانه درد و دل کنند تا سبک شود، اما مردان مساله مدار برخورد کرده و بیشتر به دنبال راه حل می‌گردنند.

وی تصریح کرد: زنان حرف زدن را تنها برای سبک شدن، تخلیه روحی و کم کردن بار مشکلات می‌دانند نه حل کردن مشکل به وجود آمده، اما مردان، به دنبال راه حل بوده و از نظر آنها وقتی حرف زدن دردی را دوا نمی‌کنند پس چرا صحبت کنند.

افشاری ادامه داد: البته به این خصوصیات مردان و زنان  باید تفاوت‌های فردی را نیز اضافه کرد چرا که ممکن است بعضی افراد در هنگام بروز مشکلات طور دیگری رفتار کنند و یا این که خصوصیات مذکور را کمتر یا بیشتر داشته باشند بنابراین نمی‌توان گفت که برخورد افراد در مواجه با مشکلات قطعا مشابه است.

این جامعه شناس در پایان گفت: زوج‌ها می‌توانند برای بهتر شناختن یکدیگر با مطالعه کتاب‌های روانشناسی ازدواج و یا روانشناس شناخت زنان و مردان، راحت‌تر با مشکلات و سوء تفاهم‌های رفتاری یک دیگر کنار بیایند.

/انتهای متن/

درج نظر