نکاتی که درباره گوشت قرمز نمی دانیم

هر زمان که صحبت از برگرها در فصل تابستان و ماکارونی به همراه گوشت چرخ کرده و نیز دنده کبابی در فصل زمستان می شود، باید به خواص گوشت قرمز توجه کافی کرد.

0

مترجم: مریم گرجی/

باید دانست که آمریکایی ها از پر مصرف کننده ترین و پر طرفدارترین گوشت قرمز می باشند.

به طور متوسط مصرف سالانه گوشت قرمز برای هر خانوار بیش از 100 پوند بوده و هیچ علامتی نسبت به کاهش این میزان دیده نمی شود. حال به بررسی نکاتی در مورد مصرف گوشت قرمز می پردازیم:

 

1-چه مقدار گوشت قرمز برای پختن غذا لازم است: توجه کنید که پختن مقادیر زیاد گوشت قرمز غیر ضروری است.

میزان و مقادیر گوشت قرمز بی چربی که برای پختن توصیه می شود حدود سه تا چهار اونس که تقریبا برابراست با اندازه یک دسته برگه می باشد. (هر اونس معادل 28.35 گرم یا یک شانزدهم پوند است)

 

2-گوشت قرمز سالم: سالم ترین گوشت قرمز برای شما نوع ارگانیک است.

گوشت به دست آمده از گوساله ای که در طبیعت زندگی می کند، سرشار از انواع امگا 3، ویتامین E و لیونیک اسید است که از انواع دیگر گوشت گوساله که به صورت سنتی تولید می شود، بهتر است.

 

3-بدترین نوع گوشت قرمز: همبرگر ناسالم ترین گوشت قرمز برای شما به شمار می رود.

همبرگر چه به صورت نیم پز، پخته، سرخ شده چربی بالایی دارد .میزان چربی همبرگر 7.7گرم چربی،و 2.7 گرم چربی اشباع شده است.

میزان سدیم آن 1.275 میلی گرم است که حدود نیمی از میزان سدیم توصیه شده در هر روز بیشتر است.

 

4-ارزش غذایی: پختن سه اونس گوشت قرمز ترجیحا گوساله حدود نصف (25گرم) پروتئین لازم برای بدن تان که هر روز به آن توصیه شده است را فراهم می کند.

گوشت قرمز منبع عالی از ویتامین های B6 و B12بوده که این ویتامین ها انرژی لازم برای بدنت ان را فراهم می کنند.

همچنین باید توجه کرد که گوشت قرمز سرشار از روی است و روی به حفظ و نگهداری سیستم ایمنی کمک می کند.

و در نهایت باید خاطر نشان کرد که گوشت قرمز منبع کاملی از آهن است که باعث می شود بدن تان از میزان کافی اکسیژن بهره مند گردد.

 

5-سلامت قلب: بر خلاف تصور عموم، گوشت قرمز باعث بالا رفتن خطر بیماری قلبی نمی شود.

مطالعه ای نوین ثابت کرده است که خوردن سه اونس گوشت قرمز بی چربی در روز ارتباطی با احتمال بالا رفتن حمله و بیماری های قلبی و یا مرض قند ندارد.

 

6- آلرژی: گزش ساس وکنه ممکن است باعث ایجاد آلرژی و یا حساسیت افراد نسبت به گوشت قرمز شود.

 

7- لذیذترین قسمت های گوشت قرمز: بیش از 50 قطعه یا بخش های بریده شده مختلف گوشت گاو وجود دارند. اما پنج نوع محبوب و پرطرفدار آن به این ترتیب هستند

شقه گوشت گاو برشته شده یا کباب، فیله استیکی، استیک دور غضروف، استیک گوشت راسته، استیک گوشت اطراف استخوان تی شکل گاو

 

8- برچسب های یو اس دی ای : گوشت قرمز را از نظر ویژگی هایی مانند میزان تردی و نرمی، آبدار بودن گوشت و طعم به انواع گوشت عالی(prime)، برگزیده(select) و انتخابی (choice)طبقه بندی می کنند.

گوشت گوساله عالی از گاوهای خوب پرورش یافته و جوان به دست آمده و رگه های پیه و چربی سفید کمتری داردکه مخصوص کباب کردن و تابه ویا سرخ کردن است.

گوشت گوساله انتخابی کیفیتی خوب و عالی دارد و رگه ها و چربی های سفید کمتری نسبت به نوع پرایم دارد و مناسب اکثر روشه ای پختن و آشپزی از جمله برشته کردن است.

گوشت گوساله برگزیده بسیار نرم است اما به این علت که نسبت به دو نوع دیگر چربی سفید کمتری دارد، زیاد آبدار نیست.

قبل از پختن گوشت قرمز بهتر است آن را مدتی در سرکه یا آبلیمو بخوابانید و به آن چاشنی بزنید تا به این وسیله گوشت ترد و نرم شود.

 

9-انواع گوشت قرمز: به تصور ما گوشت قرمز تنها شامل گوشت گاو، گوساله، خوک و آهوست. اما علاوه بر اینها گوشت قرمز شامل گوشت بز، بره ، بوفالو وشتر مرغ هم هست.

 

10-پرطرفدارترین انواع گوشت قرمز: گوشت گوساله از پرطرفدارترین گوشت های قرمز به شمار می رود. در خیلی از کشورهای دنیا هم گوشت بز یا گوسفند بسیار پرطرفدار است.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر