شغل خود را دوست دارید؟

نشانه هایی هست که به شما کمک می کند که بدانید به شغل و حرفه خود علاقه دارید یا نه.

0

فرصت هایی در شغل و حرفه وجود دارند که از آنچه که فکر می کنید، بهتر است. پس در شغل خود مانده و آن را براحتی رها نکنید.

بسیاری افراد مبتلا به عارضه”سندرم هویت” می باشندکه وضعیت یا موقعیتی است در ذهن و تصور انسان . به این معنی که فرد شانس، زمان و یا هر گونه ترفندی را به کار می برد تا به موفقیت برسد ولی در نهایت تصور می کند که شغلش نمی تواند راضی کننده باشد و شایستگی بیش از اینها را دارد.

حال به توصیف علائمی که بیانگر علاقه شما به حرفه تان است می پردازیم.

1-برای رفتن به محل کار خود از خود شور و شوق نشان می دهید:

یکی از نشانه ها و علائم خوبی که بیانگر این موضوع است که شما به کار خود علاقه دارید ،این است که واقعا عاشق حرفه خودباشید. در صورتی که از رفتن به محل کار خود بیم و واهمه داشته و یا به هنگام صبح تنبلی کنید، وقتی در محل کارحاضر می شوید شانس آن طور که باید با شما یاری نکرده و در نتیجه شما تمام سعی و تلاش خود را نمی کنید. اما اگر شاد و سرحال ، پرانرژی و مشتاق کار خود باشید انعکاس مثبت آن را خواهید دید.

2-وقتی که به نظرتان زمان به سرعت می گذرد:

روزها در محل کار هنگامی که شما احساس کسالت و بی حوصلگی می کنید و یا اینکه احساس می کنید کار مفیدی را انجام نداده اید، به کندی می گذرد. در حالی که اگر شما با علاقه و عشق تمام حواس خود را بر روی کارتان متمرکز نمایید، وقتی که به ساعت خود نگاهی می اندازید می بینید که زمان به سرعت سپری گردیده و به عنوان مثال از ساعت 10 صبح تا 6 عصر زمان با سرعت گذشته است.

داشتن علاقه و درگیر کار بودن نشان دهنده جذب شدن شما به کارتان می باشدو هر دو عامل از نشانه های انسان های موفق است.

3-شما همیشه چیزهای تازه و جدیدی را برای انجام دادن پیدا می کنید:

من واقعا در دبیرستان شاگرد درس خوانی بودم و همیشه از کلاس هایم لذت می بردم.

زمانی که تکالیفم را تمام می کردم دوست داشتم کتاب های دیگری را برای خواندن پیدا کنم و بعد برای مشورت در مورد موضوع کتاب هایم با معلمانم صحبت می کردم.

من دوستان زیادی نداشتم اما مهم نبود چرا که نمره هایم همیشه عالی و خوب بود.

اگر در محل کار همیشه وظایف و کارهایی را برای خود اضافه کنید، شما برای توسعه وظایفی که به شما محول شده است با خودتان به رقابت می پردازید و شغل تان را به خوبی انجام می دهید.

پستی و بلندی ها در کار نشانه آن هستند که شما در کاری که انجام می دهید یک اسطوره هستید.

4-شما در محل کار خود تحت کنترل کامل هستید:

آیا در محیط کار افراد سوال های مختلفی از شما می کنند؟ آیا می توانید از برخی سوالات بی ربط و نابجا به راحتی بگذرید و چشمان خود را بسته و ازآن صرف نظر کنید؟

به یاد داشته باشید که اگر بتوانید از آماج و سیل سوالات مختلف جان سالم به در ببرید و آنها را تحت کنترل خود درآورید و این آگاهی را داشته باشید که در اطراف شما چه می گذرد در کار خود موفق هستید.

سعی کنید که همیشه سخت کوش باشید و اگر همکارتان سوالی را در رابطه با شغل تان از شما بپرسد و شما نتوانید به او پاسخ قانع کننده ای بدهید چندان اهمیتی ندهید.

5-میز شما منظم و مرتب است:

تفاوتی میان افرادی که میز مرتبی داشته با افرادی که میزشان منظم و مرتب نیست وجود دارد.

افرادی هستند که با حالت رخوت و تنبلی در محل کار خود حاضر نمی شوند و من دوست دارم مانند آنها باشم.

“میز کارم خاکی و کثیف است و هیچ چیزی به جز یک دسته کاغذ و یک تلفن قدیمی روی آن نبود. این محلی بود که من برای پول درآوردن به آنجا می رفتم. “

اگر میز کارتان تمیز بوده و انباشته شده از کاغذهای اداری و زیور آلات فردی و یا عکس های مهیج است، معلوم است شما به محل کار خود به عنوان چیزی خصوصی تر فکر می کنید.

اگر شما تصوری شخصی نسبت به وجهه کار خود دارید، در این صورت شما در آن کار بسیار خوب هستید، خوبتر از آنچه که تصورش را می کنید. زیرا انسان ها طبیعتا وقتی معنا و مفهوم خصوصی برای چیزی قائلند، بیشتر برای آن تلاش می کنند.

6-شما دو گام برتر و جلوتر از رئیس خود هستید:

اگر رئیس تان از شما بخواهد که کارهایی را انجام دهید و شما برای این امور از قبل آماده بوده اید، معلوم است که به کار خود وارد بوده و از آن لذت می برید.

برای یک مدیر و یا یک رئیس این مساله بسیار مهم است که با گروهی کار کند که کارهای مربوط به شرکت را به سرعت پیش ببرند.

اما این را نیز به یاد داشته باشید که سعی نکنید طوری وظایف خود را انجام دهید که رئیس تان دائما به شما نکاتی را گوشزد یا دیکته کند. سعی کنید همیشه در انجام کارهای خود پیشرو باشید.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر