کنفرانس تقوای زن مسلمان از دیدگاه حضرت امام (ره) در سنگاپور

کنفرانس «تقوای زن مسلمان از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» با همکاری تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد زنان مسلمان سنگال در مرکز فرهنگی ایران در داکار برگزار شد

1

سرویس خبر به دخت/

کنفرانس «تقوای زن مسلمان از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» با همکاری تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد زنان مسلمان سنگال در مرکز فرهنگی ایران در داکار برگزار شد.

در این کنفرانس که جمعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد زنان سنگال، دانشجویان و علاقمندان به امام خمینی (ره) حضور داشتند، مریم انجای سی رئیس انجمن زنان اسلام و توسعه به فعالیت‌های امام خمینی (ره) برای ارتقاء وضعیت زنان در جامعه اسلامی اشاره نمود.

وی به تشریح سفر اخیر خویش به ایران و حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، علمی، سیاسی و.. پرداخت و این امر را نتیجه وجود اعتقاد راسخ به نظریات امام خمینی (ره) برای توسعه کشور با همیاری و همکاری زنان در جامعه توصیف نمود.

انجای سی به همگان توصیه نمود برای شناخت اندیشه و آراء امام (ره) در خصوص زن، اثر ایشان با عنوان «وضعیت زن از دیدگاه امام خمینی (ره)» را به طور عمیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهند، زیرا آنچه باعث ارتقاء آگاهی زنان و بیداری آنان برای شناخت واقعی الگوی زن مسلمان می‌گردد در این اثر به تفصیل بیان شده است.

در ادامه نیز سیده دومبه سک رئیس انجمن زنان مسلمان منطقه YOFF مطالبی را درباره اهمیت نقش زنان در تربیت اسلامی نسل جوان و هدایت جامعه بر اساس الگوی اسلامی مطرح نمود و اظهار داشت: زنان ایرانی به پیشرفت‌های زیادی پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی دست یافته‌اند که جامعه زنان سنگالی باید به بررسی نتایج آن پرداخته و راهکارهای مناسبی برای اجرای آن در توسعه کشور بیابند.

سیده کورا امبای رئیس انجمن زنان مسلمان منطقه گیجاوی و سیده کومبا جور سال رئیس انجمن زنان مسلمان منطقه پیکین به ایراد سخن پرداختند و مطالبی را در خصوص شخصیت امام خمینی (ره) و تاثیر آن در بین مسلمانان آفریقا و مشکلات موجود در جوامع مسلمان آفریقا در زمینه آموزش‌های اسلامی بیان کردند.

هم‌چنین حاجیه آمینتا انجای رئیس انجمن زنان نورعینی و اتحاد مطالبی را در خصوص تاثیرات افکار و نظرات امام خمینی (ره) و وظایف زنان مسلمان در جامعه را مطرح نمود و بر لزوم وحدت بین مسلمانان برای توسعه جامعه تاکید گذارد و این امر را در حل و فصل مشکلات موجود و تثبیت هویت مذهبی و فرهنگی بسیار موثر برشمرد.

در پایان نیز رقیه اندوی مدرس زبان عربی و رئیس انجمن زنان منطقه روفیسک با اشاره به شخصیت برجسته امام خمینی (ره) در جهان اسلام، به ایراد صحبت در زمینه اهمیت آموزش اسلامی برای نسل جوان و بویژه دختران پرداخت و پای‌بندی به اصول اخلاقی اسلام را تنها راه صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دانست و توصیه نمود همگان در این زمینه تلاش نمایند.

منبع : زنان پرس/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)