9 نوشیدنی که مانع سرما خوردگی می شود

راه های پیشگیری از سرما خوردگی چیست؟ این سوال خیلی از ماست در روزهای سرد پاییزی و در آستانه زمستان. بعضی نوشیدنی ها برای این منظور مفیدند.

0

1-چای: به گفته دکتر ربکا نیلوف هیچ چیزی بهتر از خوردن چای داغ برای درمان گلو درد معجزه نمی کند.

چای داغ از تورم لوزه ها و غدد درون دهان شما کاسته و علاوه بر آن بخار چای مانع تجمع خلط درون بینی شما می شود. افزودن مقداری عسل نه تنها باعث شیرین شدن چای می شود بلکه همانند پوششی برای گلوی شما بوده و از احساس درد به هنگام بلعیدن غذا تا حدی می کاهد.

 

2-آب: چه بپذیرید یا منکرشوید، دکتر نیلوف به مصرف مقادیر زیاد آب توصیه کرده است. آب از اولین و مهم ترین گروه نوشیدنی ها به شمار می رود که پزشکان برای درمان و معالجه سرما خوردگی های معمول به آن توصیه کرده اند.

سعی کنید که به طور دائمی و ثابت مصرف آب را در برنامه غذایی خود رعایت کنید. به این نکته توجه نمایید که به هنگام بیماری، آب رسانی دائمی به دستگاه ایمنی بدن شما بر روند درمان تاثیر می گذارد.

 

3- آب نارگیل: شیلا پراکاش متخصص رژیم غذایی می گوید: آب نارگیل سرشار از الکترولیت می باشد که زمانی آب بدن شما کم شده و شما به مایعات نیاز دارید (مخصوصا به هنگام بیماری)بسیار موثر است.

آب نارگیل شکر اضافی که ممکن است سایر نوشیدنی های داشته باشد ندارد. شما به راحتی می توانید این میوه را از فروشگاه ها تهیه کنید.

 

4-آب پرتقال: این میوه حاوی آنتی اکسیدان بوده و به دفع ناخالصی ها و مواد زاید و آلوده از بدن شما کمک می کند.خانم دکتر نیلوف به مصرف آب پرتقال بسیار توصیه کرده اند. آب پرتقال سرشار از ویتامین c می باشد.

به یاد داشته باشید که بهتر است آب پرتقال را به روش آب میوه گیری طبیعی مصرف کرده و از افزودن شکر اضافی به آن خودداری کنید.

 

5-آب گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی نه تنها منبع کاملی از آنتی اکسیدان به شمار می رود علاوه بر آن به سوخت رسانی و راه اندازی سیستم ایمنی بدن شما به هنگام ابتلا به سرما خوردگی سخت کمک می کند. آب گوجه فرنگی حاوی لیکوپین است. لیکوپین در باز سازی سلول های بدن و پیشگیری از انواع خاص سرطان نیز تاثیر گذار است.

 

6-آب گریپ فروت: پراکاش می گوید: مرکبات برای درمان سرما خوردگی عالی اند.

از جمله میوه های دیگری که در فهرست ما قرار گرفته و سرشار از ویتامین c می باشد می توان به گریپ فروت اشاره کرد.

آب این میوه در صورتی که شما تمایلی به خوردن آب پرتقال نداشته باشید بهترین راه برای جلوگیری از سرما خوردگی به شمار می رود. شما می توانید به هنگام روز یک گریپ فروت کامل را بخورید و یا یک لیوان ازآب این میوه را نوش جان کنید.

 

7-آب زنجبیل: به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، ریشه زنجبیل حاوی موادی است که شاوگال و جیجرول نام داشته و در درمان سریع گلودرد کمک می کند و نیز باعث کشته شدن ویروس های عامل سرما خوردگی می شوند.از زنجبیل به صورت آبمیوه می توان استفاده کرد و یا مقداری از آن را در چای بریزیم و این کار به صاف کردن و نرمی مخاط گلو و سینوس ها کمک می کند.

 

8- محصولی به نام امرجنسی: کارلی فیگان متخصص علوم تغذیه به مصرف امرجنسی بسیار تاکید کرده است.

این محصول بسته های حاوی ویتامین c در طعم های مختلف بوده که از پیشروی سرما خوردگی و یا گلو درد جلوگیری می کند. اگر این محصول را با آب داغ مخلوط کنید همانند چای است و اگر آن را با آب سرد ترکیب نمایید، نوشیدنی گاز دار تولید می کند.

امرجنسی حاوی 24 ماده مختلف است که می توان به هزار میلی گرم ویتامین c حفظ کننده سیستم ایمنی، هفت نوع ویتامین B برای بالا بردن میزان انرژی مورد نیاز بدن و در نهایت الکترولیت برای تغذیه رسانی مجدد سلول های بدن اشاره کرد.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر