عمر ازدواج هاي مجازي بيشتر از 5 سال نيست!

با خود گفتم حالا که عصر ارتباطات است و جهان به کوچکي يه دهکده شده ؛ پس ديگر دغدغه ” فرهنگ بسته ” را ندارم که در ارتباط يا شناسايي دختر دلخواهم جهت ازدواج مشکل داشته باشم. ديگر دامنه گزينشم به چند دختر آشناي همسايه، محل کار و تحصيل و فاميل محدود نيست.مي توانم از طريق فضاي مجازي و اينترنت و شبکه هاي اجتماعي از ميان اين همه دختر برومند، باسواد و هاي کلاس ؛ دختر مناسب و مطلوبم را بيابم و با او ازدواج کنم.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، کامپيوتر را روشن مي کنم ، به اينترنت وصل مي شوم تا از ميان هزاران دختر برومند ، با سواد و با فرهنگ و هاي کلاس ؛ که آنها هم چون خودم به اينترنت متصل هستند و دور برشان را مثل من پر از شبکه هاي اجتماعي کردند ؛ دست به گزينش بزنم و فهيم ترين همسر عالم را براي خودم انتخاب کنم.با آي دي خودم تو تمام شبکه هاي مجازي مثل تلگرام ، واتس اپ و…وارد شدم تا شريک زندگي و همدمم را پيدا کنم. اين صحبت هاي پسر مجردي بود که دلش مي خواست به دور از سنت ها و به اصطلاح مدرن ازدواج کند!
يادتان مي آيد ؛ قبل‌ترها اين‌طور نبود. در بيش‌تر مواقع، مادر داماد عروس را مي‌پسنديد. گاهي حتي پسر تا بعد از عقد، دختر را نمي‌ديد. اين وسط ، واسطه‌هايي بودند که با شناخت عميقي که از دو خانواده و پسر و دختر داشتند، اين ازدواج‌ها را جوش مي‌دادند و فرصت‌هايي را براي پسر و دختر ايجاد مي‌کردند. اما شکل ازدواج‌ها اين روزها تغيير کرده است.
نمي دانم خوب يا بد اما با پديد آمدن محيط‌هاي جديد مختلط، مانند دانشگاه و محل کار، گونه‌هاي جديد ازدواج به تبع اين محيط‌ها شکل گرفته است. رفته‌رفته با ظهور پديده‌هاي جديد ارتباطي، مانند تلفن و اينترنت، هم نوع ارتباط در دوران آشنايي به قصد ازدواج تغيير کرد و سر و کله ي ازدواج هاي مجازي و اينترنتي پيدا شد، يعني پسر و دختر بدون آنکه يکديگر را در دنياي واقعي ديده باشند، به منظور ازدواج، ارتباط برقرار مي‌کنند.
متاسفانه يکي از خطراتي که ازدواج هاي اينترنتي دارد، ادامه‌ ارتباط به‌صورت مجازي است ،چرا که فضاي مجازي زمينه‌ي مناسبي براي طرح دروغ و ساخت تصويري دروغين از شخصيت و هويت خود است.
متين السادات نصري روانشناس و مدرس دانشگاه  در خصوص ازدواج هاي مجازي گفت : پيدا کردن شريک زندگي مناسب همواره يکي از مهمترين چالش هاي زندگي فردي و اجتماعي است و اين با پيشرفت فن آوري و تکنولوژي در عصر ارتباطات صورت هاي نويني به خود گرفته است .مثل ازدواج هاي اينترنتي و مجازي که در نظر عامه ي مردم ازدواجي خطرناک و غير قابل پيش بيني است.
وي در ادامه اظهار داشت :متاسفانه تعداد قابل توجهي از نوجوانان و جوانان با هدف دوست‌يابي وارد اين فضا مي‌شوند و بعد به ازدواج ختم مي شود که بر اساس نتايج پژوهشي که از خردادماه سال 92 تا ارديبهشت سال 94 از سوي يک گروه تحقيقاتي روي برخي از کاربران شبکه‌هاي تلگرام، واتس آپ، تانگو، وايبر و ايمو در شهرهاي تهران، شيراز، اصفهان، مشهد و رشت با همکاري بنياد علوم رفتاري انجام شد، حدود 10 درصد از آشنايي‌ها و دوستي‌ها در فضاي مجازي به ازدواج منجر مي‌شود که طول عمر آنها هم کمتر از 5 سال است که يشتر شکست خوردگان اين روابط دختران هستند چرا که از نظر عاطفي آسيب پذيرتر و لطيف تر هستند .
عمر ازدواج هاي مجازي بيشتر از 5 سال نيست!
اين روانشناس در پايان به دختران و پسراني که از طريق فضاي مجازي با يکديگر آشنا شده‌اند و قصد ازدواج دارند، توصيه کرد: بايد بدانيد يکي از مهم ترين آفت هاي ازدواج‌هاي مجازي، توجه نکردن به اختلافات فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي فرد و خصوصا خانواده‌ي اوست. در ارتباط مجازي، از آن‌جا که طرف مقابل در واقعيت ديده نمي‌شود، توجه کمتري به اختلافات فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي مي‌شود پس درباره طرف مقابل تحقيق کنيد و به اطلاعات داده شده اکتفا نکنيدو حتما خانواده ها را در جريان اين روابط قرار بدهيد.

/انتهای متن/

درج نظر