راه ورسم پخت یک ته چین خوشمزه

ته چین از غذاهای خوشمزه و محبوب همه است. اما راه و رسم درست کردن یک ته چین خوشمزه را باید یاد گرفت تا سر سفره مهمانان همراه ته چین شما انگشتان شان را هم بخورند!

0

مواد لازم:

برنج : سه پیمانه

زرده تخم مرغ: دو عدد

ماست: نصف لیوان

زعفران دم کرده: نصف لیوان

سینه ی مرغ : دو عدد

نمک و دارچین: به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین:

برای آبکش کردن برنج، آن را از4-3 ساعت قبل با نمک زیاد خیس می کنیم. سپس برنج ها را آب می کشیم تا نمک اضافی اش برود. بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب را به جوش می آوریم و برنج های خیس شده را با مقدار کمی نمک در آب جوش می ریزیم و می گذاریم که بجوشد، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج را برمی داریم و نصفش می کنیم، وقتی کمی نرم شده بود ابکشش می کنیم. این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست.

در مرحله ی بعد مرغ را درآب کم می پزیم. اینطوری تمام طعم اش را به خودش می گیرد وخوشمزه تر می شود.

1

مرغ را در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم می گذاریم که بپزد.

سپس مرغ را ریش ریش می کنیم.

مهم ترین قسمت تهیه ته چین ته دیگ آن است.

ماست و زرده تخم مرغ و زعفران دم کشیده را با نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط می کنیم و در قابلمه نچسبی که کف آن را از قبل چرب کردیم می ریزیم. سپس مقداری از مرغ های ریش شده را رویش می چینیم و روی آن رو یک لایه برنج و زعفران می ریزیم و دوباره روی ان را مرغ های ریش شده می چینیم و اونقدر این کار را تکرار می کنیم تا مرغ و برنج مان تمام شود

بعد روی آن را کاملا با قاشق فشار می دهیم تا مواد فشرده شود و بعد روی حرارت ملایم می گذاریم تا دم بکشد. در انتها کمی زیرش را زیاد می کنیم تا ته دیگش بگیرد و بعد از یک دقیقه آن را خاموش می کنیم.

برای اینکه ته چین راحت و یک دست از کف قابلمه جدا شود، پشت قابلمه رو کمی آب سر می زنیم تا ته چین کامل و یک دست برگردد.

می توانید ته چین را با زرشک و خلال بادام و پسته تزیین کنید

 

نکات مهم پخت ته چین

اولین نكته‌ای كه باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است كه مرغ‌ها را با آب كم و كمی ادویه آب‌پز كنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود.

مرغ‌ها را سرخ نكنید؛ زیرا روغن اضافی را به غذا وارد كرده و با این كار زمینه را برای دریافت كالری اضافی فراهم می‌كنید.

در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌كنیم كه ماست كم‌چرب در تهیه این غذا به كار ببرید.

برنج یكی از اجزای اصلی تشكیل‌دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است كه برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب كنید تا از میزان كالری كه با خوردن این غذا به شما می‌رسد، كم شود

خیلی‌ها برای خوش‌عطركردن این غذا به آن كره و یا روغن حیوانی اضافه می‌كنند. اگر افرادی كه این غذا را میل می‌كنند، از گروه سنی بچه‌ها، جوانان و یا افراد لاغراندام هستند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میان سال و یا سالمند هستند، تا جایی كه امكان دارد از این نوع روغن‌ها به غذای تان ندهید. این غذا آن‌قدر خوشمزه است كه نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.

2

/انتهای متن/

درج نظر