آمار پائین طلاق در بین زوج‌های دانشجوی شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: آمار طلاق در بین زوج‌های شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی، بسیار کمتر از زوج‌های دیگر است و این آمار طلاق برای زوج‌هایی شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی ما بسیار پایین‌تر است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عباس موسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی درنشست خبری که صبح امروز در رابطه با برنامه‌های این نهاد برگزار شد، گفت: یکی از کارهای خوبی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال انجام شد برگزاری اولین جشنواره آموزش مجازی با عنوان « نور مبین» بود که این دوره از اول محرم آغاز شده و تا آخرین روز از دهه فجر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این جشنواره در سه سطح دانشجویان، مدرسان و کارمندان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند سایت آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به آدرس اینترنتی http://un.nahad.ir/ مراجعه و در قسمت جشنواره نور مبین ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی افزود: مهارت‌های زندگی آشنایی با عوامل استحکام خانواده، مطالعات آمریکاشناسی، تجوید آواشناسی قرآن و آشنایی با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از دروسی است که در دوره آموزشی دوره مبین برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای نفرات برتر شرکت کننده در این جشنواره جوایز ویژه‌ای مانند کمک‌ هزینه سفر به عتبات عالیات و جوایز ارزنده دیگری درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای اولین بار در کشور دفتر ویژه معارف را تشکیل داده است،‌ گفت: این دفتر مسائل مربوط به معارف را پیگیری می‌کند. ساماندهی مدرسان معارف و تدوین کتب معارفی که با ساختار دانشگاه جامع علمی و کاربردی سازگار باشد از وظایف این دفتر است.

موسوی تصریح کرد: این دفتر از اوایل سال جاری کار خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته‌ایم در تمام کشور اساتید معارف را ساماندهی کنیم. تلاش ما این است که تمام مدرسان معارف دانشگاه معارف علمی و کاربردی صلاحیت لازم را برای تدریس داشته باشند. به همین دلیل ارزیابی‌هایی از آنها صورت می‌گیرد تا اگر کاستی‌هایی وجود داشت برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مرحله اول برای نزدیک به 2هزار و 300 نفر مدرس معارف کارهای اولیه تأئید صلاحیت علمی و عمومی انجام شده است. در سال‌های بعد نیز ممکن است مدرسان بیشتری را در این دوره‌ها شرکت دهیم.

موسوی گفت: بعد از ارزیابی‌های صورت گرفته اگر مدرسان استانداردها و توانایی‌های لازم را نداشته باشند یا حذف می‌شوند یا اینکه به آنها آموزش داده می‌شود. البته مدرسانی که انتخاب شده‌اند شرایط اولیه جذب را داشته‌اند.

وی به طرح برگزاری مراسم تعزیه در 20 مرکز علمی و کاربردی اشاره کرد و ادامه داد: استقبال گسترده‌ای از این طرح شده است، دفتر هیأت‌های مذهبی ما متولی این طرح است و تمام پیگیری‌های آن را انجام می‌دهد و تا کنون حدود 8 تعزیه در 8 مرکز انجام شده است و در 12 مرکز دیگر نیز تا پایان محرم این طرح اجرا می‌شود.

وی بل بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کمبود یک شورای عالی قران و عترت احساس می‌شد، گفت: طرح این شورا هم داده شده و کلیات آن نیز مصوب شده است. امیدواریم بزودی شاهد آغاز بکار این شورا باشیم.

موسوی در رابطه با بحث ازدواج دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، تأکید کرد: هزار و 475 زوج برای ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند، البته تا امروز آمار نسبت به سال گذشته کمتر است و امیدواریم تا 30 آبان که آخرین مهلت ثبت‌نام است تعداد بیشتری ثبت‌نام کنند و آمار نسبت به سال گذشته بالاتر باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته آمار طلاق در بین زوج‌های شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی، بسیار کمتر از زوج‌های دیگر است و آمار طلاق زوج‌های دانشجویی که در کلاس‌های آموزشی قبل یا بعد از ازدواج نهاد رهبری در دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند بسیار پایین‌تر است.

وی گفت: در سال‌های گذشته یکی از مراسم‌های ازدواج دانشجویی این بود که زوج‌ها وقتی به مشهد فرستاده می‌شدند و در آنجا یک دوره آموزشی را طی می‌کردند، امسال در نظر داریم برای آنها قبل و بعد از سفر به مشهد یک دوره آموزش مجازی برگزار کنیم.

وی در خاتمه گفت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز جدای از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرساله برای بحث ازدواج دانشجویی بودجه‌ای را در نظر می‌گرفت امسال نیز بودجه مشخص شده و دانشگاه نیز برای زوج‌های دانشجو مراسمی را برگزار می‌کند و هدایایی هم به زوج‌ها می‌دهد.

/انتهای متن/

درج نظر