نشانه های سرطان سینه را جدی بگیرید

سرطان به سن و جنسیت ربطی ندارد اما سرطانی مثل سرطان سینه می تواند بر اثر عوامل متعددی از قبیل ژن ها، شجره نامه خانوادگی، محیط زیست، سبک زندگی، هورمون ها و یا چگونگی مراقبت از بدن به وجود بیاید.

0

زمانی که موضوع اهمیت دادن به معاینات پزشکی جهت اطمینان خاطر ازسلامت بدن به میان می آید، جنسیت و یا سن افراد مهم نیست.

از آنجا که بخش سلامت و پزشکی “سعودی گزت” به همراه پزشکان و متخصصان مربوطه به بررسی این موضوع می پردازدکه چگونه خودمان بر روی بدن مان معاینات لازم را انجام دهیم، بررسی و معاینات سرطان سینه از ضروری ترین بخش های هر چکاپی به شمار می رود.

سرطان سینه در نتیجه عوامل متعددی از قبیل: ژن ها، شجره نامه خانوادگی، محیط زیست، سبک زندگی، هورمون ها و یا چگونگی مراقبت از بدن می تواند تشکیل شده و رشد یابد.

تحقیقات انجام گرفته در سال 2011 نشان دادند که در میان زن ها حدود 40 هزار نفر و در میان مردها 400 نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.یکی از مراکز معتبر ثبت مطالعات ملی می گوید که 24 درصد از سرطان های شایع در انگلستان سرطان سینه می باشد.

سالانه حدود 8000 مورد جدید مبتلا به سرطان سینه یافت می شوند که بیش از نیمی از آن ها در سال های آخر عمر خود هستند.

بر همین اساس می توان گفت که با توجه به آمار بالای مبتلایان به سرطان سینه در خاور میانه و مخصوصا انگللستان، بسیاری نمی دانند که سرطان سینه دارند و ممکن است که آن ها در سنوات آخر عمر خود پی به این بیماری نهفته ببرند.

به علائم توجه کنید

این مساله کاملا ضروری و حیاتی است که آن دسته از افرادی که مبتلا به هر یک از علائم یا نشانه های کلی ای هستند که می تواند حاکی از آن باشد که سرطان سینه دارند برای انجام آزمایشات دقیق تر باید به پزشک خود مراجعه کنند.

به گفته انجمن سرطان شناسی آمریکا توده های غیر معمول در ناحیه زیر بغل می تواند از نشانه های سرطان سینه باشد.

تغییر سایز و اندازه سینه ها نیز می تواند نشانه دیگری بر وجود سرطان سینه باشد.

از دیگر نشانه ها و علائم سرطان سینه می توان به تغییرات پوست، نظیر تحریکات بیش از حد پوستی یا تغییر رنگ در اطراف ناحیه سینه اشاره کرد.

و در نهایت درد های دائمی سینه ها و تورم در اطراف آن ها از نشانه های سرطان سینه است.

کسانی که این علائم را دارند،ب هتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند. چرا که به تاخیر انداختن و نادیده گرفتن این نشانه ها تنها باعث بالا رفتن احتمال مرگ و به خطر افتادن سلامتی آن ها می شود.

در پایان تاکید می کنیم که معاینات سالانه را حتما انجام دهید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر