هفت اشتباه رایج  در شست وشوی مو

هفت اشتباه رایج  و معمول است که بیشتر خانم ها به هنگام استحمام در شست وشوی مو انجام  می دهند. اگر این هفت نکته را رعایت کنید، موهای سالمی خواهید داشت.

0

شما ممکن است هر کاری را مانند چرب کردن منظم موهای خود و استفاده از مواد طبیعی نگهدارنده مو  ونیز تغذیه موها انجام داده باشید اما کماکان احساس کنید که رویای پز دادن موهای زیبای تان به دوستان به حقیقت نپیوسته است. آیا این طور نیست؟

در صورتی که شما قبلا در نگه داری موهای تان بسیار کوشش کرده اید ولی به نتایج مطلوب و دلخواه خود نرسیده اید، اکنون زمان پی بردن به راه هایی است که شما آنها را به درستی انتخاب نکرده اید

 

اشتباه شماره یک:من عاشق شستن موهایم با آب داغ هستم.

آیا همیشه عادت دارید با آب بسیار داغ موهای خود را شست وشو دهید؟ مطمئنا دائم با خود می گویید:” آی سوختم ،آی سوختم!”

آب داغ سریعتر باعث از بین بردن پوست سر و موهای شما می شود.  پس بهتر است از آب ولرم استفاده کرده و تاثیر شامپو  و نرم کننده خود را به بالاترین حد برسانید. موهای خود را با آب سرد آبکشی کرده  و حد اقل یک بار با آب سرد این کار را انجام دهید. چرا که آب سرد به بسته شدن سلول های بشره پوست سر کمک کرده و باعث ذخیره رطوبت در آنها می شود.

قابل توجه کسانی که موهای خود را رنگ می کنند : این افراد بایستی از آب داغ  پرهیز کنند به این دلیل که آب داغ خیلی سریع باعث پاک شدن رنگ مو می شود.

 

اشتباه شماره دو: من در مصرف آب خست به خرج می دهم.

بسیاری از خانم ها قبل از آنکه موهای خود را آغشته به شامپو کنند در استفاده کردن آب خست به خرج می دهند و خوب موهای خود را خیس نمی کنند . اگر این کار شما صرفه جویی در مصرف آب و توجه به محیط زیست است ما آن  را تحسین می کنیم. در غیر این صورت این روشی بسیار غلط و نادرست است که شما مرتکب آن شده اید.

قبل از استفاده از شامپو به مدت حداقل یک تا دو دقیقه موهای خود را با آب شست وشو دهید. نرساندن آب کافی به پوست سر و موها پس از استفاده شامپو  و نرم کننده اشتباه دیگر است که شما مرتکب آن می شوید.

قبل از اینکه از حمام بیرون بیایید کاملا مطمئن شوید که موهای تان عاری از شامپو و نرم کننده است. و هیچ اثری از بقایای شامپو و نرم کننده در میان موهای تان نیست. چرا که باقیمانده شامپو و نرم کننده سبب تحریک موها و در نتیجه ریزش آنها می شود.

 

اشتباه شماره سه: من عادت دارم که برای درخشندگی و تمیز شدن موهایم زیاد شامپو بزنم.

اکثر ما بر این باوریم که اگر شامپویی زیاد و به اندازه کافی کف تولید نکند، موها را به خوبی تمیز نمی کند.

اما آیا می دانستید که این مساله صحت نداشته و کف زیاد  شامپو به پاک کردن و نظافت موها کمک نمی کند؟

کف زیاد مانع کارکرد خوب شامپو برای پاک کردن موها می شود. برای دور نخست شست وشوی موهای خود، شامپو را به اندازه یک سکه در کف دستان خود فشار دهید. در صورت تکرار این کار در مرحله دوم شست وشو اندازه این سکه باید کوچکتر باشد.

 

اشتباه شماره چهار: من موهایم را تنها به مدت چهار الی پنج دقیقه می شویم.

در صورتی که موهای شما بلند و حلقوی است شست وشوی موها با شامپو و نرم کننده در مدت زمان کمتر از پنج دقیقه کافی نمی باشد. شما نباید مقدار زیادی از شامپو را بر روی موها ریخته و آن را با آب سرد بشویید. بلکه می توانید با نوک انگشتان خود به صورت حرکات دایره ای پوست سرتان را مالش دهید.

بهتر است این عمل را از خطوط موها شروع کرده و سپس به سمت گردن بروید. این کار نه تنها به پاکیزگی و درخشندگی بهتر موها کمک می کند بلکه باعث گردش جریان خون در آنها می شود.

دقت کنید که نوک انگشتان شما تنها پوست سرتان را مالش دهند. اگر با فشار بسیار زیاد تارهای موی خود را مالش دهید، این کار باعث آسیب و سایش رشته های مویت ان می شود.

 

اشتباه شماره پنج: من به نرم کننده مو نیازی ندارم.

پس از حمام کردن، پوست سر شما چربی و روغن خود را دوباره به دست می آورد. یعنی این چربی به مدت زمان کوتاهی در موی شما موجود نیست اما انتهای موها برای خشک شدن مستعد تر هستند. به همین دلیل شما به نرم کننده نیاز دارید. از فواید نرم کننده می توان به کاهش سایش موی سر و نیز کاهش شکنندگی مو به هنگام شانه زدن  اشاره کرد. نرم کننده را هرگز بر روی پوست سر خود نمالید. اگر تا به حال این کار را می کردید، اکنون آن را متوقف کنید

 

اشتباه شماره شش: من موهایم را هر روز می شورم.

کارشناسان مو می گویند که موهای خود را هر دو یا سه روز بشویید. اما باید اشاره کرد که این تنها یک توصیه خوب است. و یک قانون برای هر روز نیست. پس هر زمان که لازم و مورد نیاز دانستید، موهای خود را بشویید.

در صورتی که پوست سر شما با وجود استفاده از شامپو چرب و روغنی است، روز بعد موهای خود را بشویید.

برای شست وشوی موها یک هفته زمان زیادی است مخصوصا در روزهای گرم تابستانی که تعرق بدن زیاد است. چرا که عرق زیاد باعث به وجود آوردن جرم و آلودگی بر روی پوست سر شده و سلامت موها را تهدید می کند.

 

اشتباه شماره هفت:من اغلب شامپوهایم را عوض می کنم.

به علت وجود محصولات شوینده سر گوناگون در بازارها این کار شما تا حدی توجیه پذیر است.

اما نباید این تجارب را پیوسته با تعویض شامپوها تکرار کنید.

بسیاری از خانمه ا بر این باورند که پس از دو ماه باید شامپوی سر خود را دور بریزند. اما این تصور آنها غلط و اشتباه است.

بعضی از محصولات نگهدارنده و محافظ مو، در فصل خاصی به محض اینکه بافت مو با تغییرات فصول دستخوش تغییر می گردد، بهتر عمل می کنند.

آنچه که لازم است شما انجام دهید این است که به نوع و جنس موی سرتان توجه بیشتری کرده وشامپوی مناسب را انتخاب کنید. بهتر است از شامپوهای ملایم استفاده کنید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر