ارقام خواندني از کالري‌سوزي کارهاي خانه براي زنان باردار

کالري سوزاندن در دوران بارداري و پس از آن براي بسياري از زنان اهميت دارد. در اين ميان کم نيستند زنان بارداري که حتي در دوره 9 ماهه حاملگي به حفظ تناسب اندام خود توجه مي‌کنند و براي اين منظور ورزش‌هاي مختلف انجام مي‌دهد. اما شايد دانستن اين نکته هم بد نباشد که بسياري از کارهاي روزمره‌اي که در خانه انجام مي‌دهيم نيز در سوزاندن بخشي از کالري مورد نظر تأثيرگذار است. به بيان ديگر شمار قابل توجهي از کارهاي خانه اگرچه قابليت طبقه‌بندي شدن به عنوان ورزش را ندارند اما مي‌توان سهمي را براي آنها در فرآيند کالري سوزي بدن به شمار آورد.

0

به گزارش به دخت به نقل از نی نی سایت، مطالعات نشان مي‌دهد زنان و به خصوص زنان بارداري که در حين و پس از انجام کارهاي روزمره به نفس نفس افتاده و ابراز خستگي مي‌کنند در واقع درگير چرخه کالري سوزي هستند به طوري که برآورد مي‌شود به ازاي هر يک ساعت کار خانه 230 کالري سوزانده مي‌شود!
در اينجا فهرستي از کارهاي روزمره درون خانه و ساير فعاليتهاي سرگرم کننده‌اي ارايه شده که بدن در حين انجام آنها، کالري نيز مي‌سوزاند. در اين خصوص پزشکان توجه بيشتري به زنان باردار نشان داده و توصيه مي‌کنند آنها در طول حاملگي و پس از آن در کنار انجام حرکات منظم ورزشي، از کارهاي روزمره خانه نيز غافل نشده و از مزاياي کالري سوزي آنها بهره‌مند شوند. آمار و ارقامي که در زير آمده است تقريبي بوده و بر اساس وزن حدود 75 کيلوگرم است. همچنين ميزان کالري سوزي ارايه شده به ازاي هر يک ساعت انجام هر فعاليت است.

گردگيري 165 کالري
گل‌کاري و رسيدگي به گياهان 330
خريد از فروشگاه 231
تميز کردن خانه 231
اتوکشي 152
تاکردن لباس‌ها 132
تميز کردن کف خانه 297
انجام بازي تنيس روي ميز 264
بازي با کودکان در حيات 264
نواختن گيتار 132
نواختن پيانو 165
آشپزي 165
تغيير چيدمان منزل 395
جارو کردن 165
کار با جارو برقي 165
پياده‌روي سريع 164

البته به خاطر داشته باشيد سوزانده شدن کالري‌هاي بدن به ميزان وزن شما بستگي دارد يعني هرچه وزن بيشتري داشته باشيد، کالري بيشتري مي‌سوزانيد. در عين حال شدت انجام اين حرکات نيز تأثيرگذار است. پس به خاطر داشته باشيد با هر کاري که انجام مي‌دهيد در واقع در حال سوزاندن کالري هستيد.

/انتهای متن/