روشی تازه برای کمک به نوزادان سزارینی

میزان گرفتاری نوزادان سزارینی به بیماری ها بیشتر است از نوزادانی که طبیعی به دنیا آمده اند. آیا راهی برای کمک به این کودکان سزارینی هست؟

0

نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می آیند، بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی ها و دیگر بیماری ها قرار می گیرند.

خانم کارولین ویس ساکن بروکلین می گوید: در صدد است روشی را که بذر پاشی نام دارد، برای حامله شدن فرزند دوم خود از طریق سزارین در ماه ژانویه امتحان کند.

او می گوید: در این مورد هرگز چیزی نشنیده است ولی به نظر می رسد این روش ایده ای بسیار خوب باشد. او از ترشحات واژن به کمک یک گاز خیس استفاده می کند که پس از زایمان سزارین این گاز در یک کیسه پلاستیکی که نوزاد در درون آن قرار می گیرد، کنار نوزاد واقع شود.

تحقیقات علمی اولیه به بررسی تفاوت های میان نوزادانی که طبیعی به دنیا می آیند با آن دسته از نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می آیند می پردازد.

 

بیماری بیشتر

این تحقیقات نشان می دهند که نوزادان سزارینی بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی، مرض قند، آسم، چاقی مفرط، بیماری های مربوط به سیستم ایمنی و سایر مسائل دیگر قرار می گیرند. علت این امر آن است که نوزادان تحت پوشش ترشحات واژن مادر که شامل مقداری از باکتری هاست نیستند.

در واقع سطوح کم باکتری لاکتوبا سیلوس احتمالا خطر و ریسک بالای نوزاد زودرس را می کاهد.

تریلیونها میکروب به صورت گروهی هستند که دانشمندان آنها را میکروبیم نامیده اند.

این میکروب ها درون بدن ما، روی پوست، درون روده و معده ، درون دهان و واژن زندگی می کنند.

وجود این میکروب ها نقش بسیار مهم و حیاتی را در رابطه با سلامت انسان ها بازی می کند.

اما زمانی که میزان آن ها در بدن کم شده و یا تغییر یابد منجر به بیماری ما می شوند.

خانم ماریا گلوریا سینگوئز بلو میکروب شناس دانشگاه نیویورک می گوید: به همین دلیل نوزادانی که به روش طبیعی به دنیا نمی آیندو 300 تا 400 نمونه باکتری را از طریق واژن مادر دریافت نمی کنند، دچار بیماری شده و حساس ترند. او که اخیرا بر روی 21 نوزاد در پورتو ریکو مطالعه کرده است و به این نتیجه رسیده که بذر افشانی به طور موثری بر روی میکروبیوم در نوزادان اثر می گذارد.

 

کمک به نوزادان سزارینی

البته سوال اساسی این است که آیا می توان خطر ابتلا به بیماری را در نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می آیند  و بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری دیابت هستند، کم  کرد؟

خانم دومینگوئزبلو به یاهو می گوید: ما این مطالعه را به طور کامل انجام نداده ایم ولی سعی بر آن داریم که برای رسیدن به نتایج کامل و جامع از حمایت های مالی برای انجام این مطالعات و آزمایش ها بر روی نوزادان برخوردار شویم.

ما از طریق نتایج اولیه دانستیم که این مرحله تنها به ذخیره کردن قسمتی از میکروب ها می پردازد و اینکه فرآیند زایمان طبیعی را بسیار آسان و راحت می کند.

خانم بلو می گوید: ترکیب سزارین و بذر پاشی نبایستی همانند یک جایگزین برابر برای زایمان طبیعی در نظر گرفته شود.

وی گفت: مردم از من می پرسند که شما نمی خواهید به جای آگاهی دادن به مادران، زایمان از طریق سزارین را بقبولانید؟

وآنها فکر می کنند که چه قدر خوب و عالی که من سزارین داشتم و از گاز استفاده کردم.

اما خانم بلو می گوید: میکروب ها تنها یک قسمت از کار ما هستند و ما هنوز به طور کامل تحقیقات خود را به پایان نرسانده ایم.

و ما قسمتی از باکتری ها را ذخیره می کنیم و هنوز نمی دانیم که چه چیزهای دیگری پس از زایمان طبیعی نسبت به سزارین بهتر است.

و جالب است بدانید که بدن مادر پس از سپری شدن زمان، به دنیا آمدن نوزاد را تشخیص می دهد.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر