همیشه خوش هیکل و لاغر بمان

“رزماری،دختر گمنام کندی”  نام کتابی است که بتازگی در امریکا چاپ شده وبه زندگی نامه  رز ماری کندی خواهر رئیس جمهور فقید امریکا اختصاص دارد. آنچه کتاب را جالب و خواندنی می کند، حساسیت های بالای خانواده کندی در مورد بچه های شان است تا همیشه خوش هیکل و لاغر باشند.

0

برای والدین جان اف کندی ریاست جمهوری اسبق آمریکا تنها این مساله مهم نبود که فرزندان آنها در زندگی به موفقیت و کامیابی دست یابند، آنها پیوسته خود را به آب و آتش می زدند که اطمینان حاصل کنند فرزندان شان خوش هیکل و لاغر بمانند و این موارد را در کتابی به نام “رزماری،دختر گمنام کندی” مدعی آن شدند.

به گفته کیت کلیفوردلارسون نویسنده کتاب زندگی نامه سومین فرزند کندی ها، فرزند سوم خانم و آقای کندی رزماری نام داشته است  

جو و رز کندی درباره چاقی تمامی بچه های خود احساس نگرانی می کردند. این یک دستور کار مهم در زندگی این زوج بشمار می رفته است .

از دوران خردسالی تا بزرگسالی در هر نامه ای که مادر خانواده، رز به کودکان خود می نوشت، از آنها در مورد چاقی و وزن شان توضیح می خواست.

به عنوان مثال رز معتقد بود که  یکی از بچه ها خیلی چاق و دیگری بسیار لاغر است و خانواده بایستی مراقب وزن آنها باشد.

خانم لارسون می گوید: حتی رزماری فرزند ارشد دختر این خانواده که دچار اختلالات روحی بوده است، از این مراقبت شدید برای جلوگیری از چاقی معاف نبوده است و همیشه برای لاغر ماندن تحت فشار مادر خود بوده است.

یک بار زمانی که رزماری در طول زمستان چند کیلو  اضافه وزن پیدا کرده بود، با وجود اینکه می دانست پدرش کاملا به مخالفت با او می پردازد، از مدرسه شبانه روزی با دستخط بچگانه خود در نامه ای به پدرش نوشت: ” من بسیار مشتاق دیدن شما هستم. اما متاسفانه خیلی چاق شده ام.”

رز ماری از سن 23 سالگی تا زمان مرگش در سال 2005 در سن 86 سالگی در این سخت گیری برای لاغر ماندن نهادینه شده بود. این در حالی بود که رزماری یک بار تحت عمل جراحی ای قرارگرفت که پدرش برای مداوای  اختلالات روحی و خشونت او ترتیب داده بود و البته  این عمل با شکست مواجه شد.

لارسون توضیح می دهد که رز ماری پیش از این عمل جراحی به شرح کامل رژیم غذایی خود  برای خانواده اش می پردازد. او در نوشته های خود به والدینش می گفت: حالاشما  به من افتخار خواهید کرد، من کمی وزن کم کرده ام و لاغر شده ام.

در نهایت خانم لارسون نویسنده کتاب رزماری معتقد است که فشار برای باریک و لاغر بودن در خانواده کندی یک امر ثابت و استوار بود .

لارسون می گوید: خانم کندی عاشق رزماری بود اما در عین حال بسیار مستبد و خودرأی هم بود. رز کندی  همواره به رزماری تاکید می کرد که مواظب غذا خوردنش باشد. مثلا او با رزماری دعوا می کرد بر سر این وقتی او  در یک شب به اندازه کافی غذا خورده، نباید دسر هم بخورد. چون خیلی مهم است که او لاغر بماند.

در واقع باید گفت با وجود آن که مادر رز ماری فرزند خود را بسیار دوست داشت، اما برای رژیم غذایی او بسیار سخت گیر و مستبد بود.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر