روايت سه ماه اسارت در بند داعش از زبان دختر ايزدي

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، جنان يک زن ايزدي 18ساله است که 90 روز در عراق در اسارت گروهک تروريستي داعش به سر مي برد و تحت شکنجه و زور در بازارهاي مناطق مختلف به عنوان يک برده جنسي خريد و فروش مي‌شد و بالاخره موفق شد از دست اين تروريست ها بگريزد و همراه همسرش خود را به پاريس برساند.


اين زن ايزدي مي‌گويد توسط يک عراقي با قيمتي پايين خريداري شده و در تمام سه ماه هم با ترس و اهانت زندگي کرده است. در روايتي که وي از اين سه ماه اسارت داشته است، اعضاي داعش براي سوءاستفاده از زنان با يکديگر رقابت مي‌کنند و هر زن ايزدي که از خواسته اعضاي اين گروه سرپيچي مي‌کرد با تجهيزات الکتريکي مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور مي‌شد ساعت‌ها زير آفتاب داغ بايستد و از آب‌هاي آلوده بنوشد.

اين دختر 18ساله مي‌افزايد: در سالن فروش زنان ايزدي مرداني عراقي، سوري و ديگر اعضاي داعش از کشورهاي مختلف رفت و آمد مي‌کردند.
به گفته‌ي وي، هر زن ايزدي حداقل به قيمت ۱۵۰ دلار فروخته مي‌شد که خريدار مي‌توانست معادل دينار عراقي آن را هم بپردازد و اگر پول نقدي نداشت مي‌توانست او را با سلاح نيز مبادله نمايد.
ويان دخيل، نماينده ايزدي‌ها در پارلمان عراق، پيشتر گفته بود که گروهک تروريستي داعش حدود ۲۵ هزار دختر ايزدي را ربوده‌ است و برخي از آنها هنوز در عراق هستند و برخي ديگر به سوريه فرستاده شده‌اند.
گروهک تروريستي داعش پيشتر در نشريه رسمي خود “دابـِق” اعلام کرده بود که زنان ايزدي به اسارت گرفته شده در شمال عراق را بر طبق شريعت اسلام به عنوان برده مبادله مي‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر