راه های کم کردن نوشیدنی های شیرین کودک

چند کار است که به شما کمک می کند عادات نوشیدنی های شیرین کودک خود را کمتر کنید.

0

از آبمیوه ها تا نوشابه و شیر های طعم دار گرفته، نوشیدنی شیرین مورد علاقه کودک شما می تواند منجر به بیماری هایی از قبیل پوسیدگی دندان ها، چاقی مفرط، بیماری قند،ب یش فعالی و بیماری قلبی شود.

تحقیقات حاکی از آن است که تا دو هفته پس از خوردن نوشابه های شیرین اثرات بد بر روی سلامت قلب بر جای می ماند. حال تصور کنید که پس از یک سال مصرف این نوشیدنی ها، در بدن تان چه اتفاقاتی روی می دهد؟

از آنجا که کودکان زیادی در دنیا علاقه مند به نوشیدنی های شیرین هستند، برای از بین بردن این عادت بد و ناسالم زمان زیادی را باید صرف کرد.

1-از تعداد دفعات مصرف این شیرینی ها بکاهید: در صورتی که کودک شما سه مرتبه در روز آبمیوه می خورد، بهتر است که شما روزی دو مرتبه به او آبمیوه بدهید.

2-فقط به کودک خود آب بدهید: زمانی که بیرون هستید، برای رفع تشنگی تان بهتر است آب بخورید. معمولا ورزشکاران زمانی که احساس تشنگی می کنند آب می خورند آن هم به صورت جرعه های خیلی کوچک.

3-رقیق کردن آب میوه های شیرین:حتی نوشیدنی هایی که 100 درصد به صورت آبمیوه هستند، هنوز سرشار از شکر  می باشند. به همین دلیل بهتر است آنها را رقیق کنید.

4-تا جایی که امکان دارد از خریدن نوشیدنی های شیرین اجتناب کنید: در یخچال خانه خود نوشیدنی های شیرین قرار ندهید و آنها را از فهرست خرید خانگی خود حذف کنید.

5-انتخاب نوشیدنی های کم شیرین: از قند های مصنوعی فاصله گرفته و در عوض از نوشیدنی های طعم دار بدون شکر استفاده کنید.

6-تا حد امکان از آب آشامیدنی استفاده کنید. روی میز آشپز خانه خود و یا داخل یخچال خانه تان پارچ آب قرار دهیدو یا این که آب را داخل بطری یا فنجان رنگی بریزید.

توجه کنید که نوشابه های شیرین که قند مصنوعی دارند از شکر طبیعی شیرین تر بوده و برای بدن ضرر دارد.ز مانی که نوشابه هایی را که حاوی قند مصنوعی هستند می خورید،پ رز های چشایی شما به آن عادت کرده و ترک این نوشیدنی ها کمی سخت تر می شود.

یک پیشنهاد: بهتر است آب را با میوه ها چه به صورت منجمد و یا تازه و سبزیجات یا گیاهان مانند نعناع یا آویشن ترکیب کنید و به مدت یک شبانه روز آب  را در این مواد بخوابانید. به هنگام صبح شما نوشیدنی خوش طعمی  خواهیدداشت.

پیشنهاد دوم : سعی کنید که چای بدون کافئین شیرین مانند چای میوه و یا نعناع درست کرده و هیچ نوع شکر به آن اضافه نکنید.

پیشنهاد سوم: شیر گاو، شیره بادام، سویا و یا برنج از بهترین شیرهای بدون شیرینی می باشند.

سرو کردن این مواد سه بار در طول روز باعث تامین شدن کلسیم و ویتامین دی می شود.

در زمانی که کودکان شما یک نوشیدنی می خواهند، به آن ها کمک کنید که از خوردن چیز های شیرین خودداری کنند.  بدانید که سلامتی آن ها به این روش بستگی دارد.

 

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر