بافت ساده و ترکیب زیبای  دایره های رنگی

با توجه روزهای بلند تابستان و تعطیلی مدارس، آموزش چند طرح بسیار ساده و کاربردی که برای افراد مبتدی و حتی نوجوانان هنرمندمان بسیار مناسب است را درنظر گرفتیم.

0

فاطمه امامی/

با دایره های ساده و ترکیب رنگ های دلخواه می توانید انواع پادری، کیف، دستگیره و زیر لیوانی و … را به حسب نیاز خود تهیه کنید.

کار با دایره های رنگی کار متنوع و ساده ای است که با کمی ذوق وسلیقه می توانید طرح های خلاقانه ای را ابداع نمایید.

با دایره های ساده و ترکیب رنگ های دلخواه می توانید انواع پادری، کیف، دستگیره و زیر لیوانی و … را به حسب نیاز خود تهیه کنید. همانطور که مشاهده می کنید بخشی از موارد استفاده بافت دایره را به منظور ایده گرفتن شما همراهان قرار داده ایم.

1

2

3

4

5

6

حال با هم و گام به گام می خواهیم با استفاده از بافت دایره دستگیره زیبایی به شکل عروسک ببافیم.

بهتر است کاموایی  با ضخامت متوسط و قلاب شماره ی 5/3 استفاده شود. برای شروع با نخ قرمز با چهار زنجیره یک حلقه درست می کنیم.تمام این بافت با پایه کوتاه انجام می شود.البته می توان با پایه بلند نیز دایره بافت، ولی ما در این جا برای بافت دستگیره از پایه کوتاه استفاده می کنیم.

رج اول: با 2زنجیره شروع می کنیم و داخل حلقه 11پایه کوتاه می زنیم.با بافت شل به اول رج وصل می کنیم.

رج دوم: با2زنجیره شروع می کنیم و داخل پایه کوتاه های رج قبل 2 پایه کوتاه می زنیم.با بافت شل به اول رج وصل می کنیم.

رج سوم: با2زنجیره شروع می کنیم و یک در میان در پایه کوتاه 2پایه کوتاه می زنیم و در بقیه 1 پایه کوتاه می زنیم.با بافت شل به اول رج وصل می کنیم.

رج چهارم: به همین ترتیب فاصله ی بین پایه کوتاه های 2تایی را بیشتر می کنیم.(در این رج 2پایه فاصله می دهیم.)

7

باید دقت کنید این بافت نه حالت چین دار بایستد و نه جمع شود.کار را ادامه می دهیم تا دایره ای به قطر 14 سانتی متر برای تنه داشته باشیم.

برای سر با کاموای سفید دایره ای به قطر10 سانتی متر و برای صورت با کاموای کرم دایره ای به قطر 7 سانتی متر وبرای دو دست هم دو دایره ی با کاموای سفید به قطر 5 سانتی متر می بافیم.

8

حالا با استفاده از کاموا وسوزن در قسمت کرم رنگ ،چشم،دهان و بینی برای صورت درست می کنیم.تکه های مختلف ر اسر جای خود با کاموا و سوزن وصل می کنیم.دور سر را با کاموای قرمز 1 رج پایه کوتاه می زنیم.در قسمت وسط با 12 زنجیره یک بندینک برای دستگیره درست می کنیم.

به همین راحتی می توانید علاوه بر پرکردن اوقات فراغت، محیط زندگیتان را رنگ و بویی دیگر داده و شاد کنید. نمونه های به تصویر کشیده شده تنها برخی از موارد مصرف این بافت بود و شما همراهان به دخت بی شک می توانید موارد خلاقانه بیشتری را خلق کنید.

/انتهای متن/

درج نظر