حضور کمتر از یک درصدی مدیران زن در آموزش و پرورش

0

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حضور زنان در پست‌های مدیریتی آموزش و پرورش کمتر از یک درصد است.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور زنان در پست‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش کاهش داشته است؟»، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، حضور زنان در پست‌های مدیریتی آموزش و پرورش کمتر از یک درصد است.

وی افزود: این موضوع را به آموزش و پرورش منعکس کرده‌ایم و منتظر هستیم تا پاسخ لازم را دریافت کنیم و در گذشته هم به همین شکل بود و فقط در بخش ابتدایی از معاون خانم استفاده شد.

مولاوردی با بیان اینکه در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بخشنامه‌ای داشتیم که از خانم‌ها بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بعضاً زنان جایگزین زنان شده‌اند و نه اینکه کلاً کنار گذاشته شده باشند.

وی افزود: تا جایی که لازم باشد پیگیر هستیم و به حضور زنان در این معاونت آموزش و پرورش اکتفا نمی‌کنیم و در هرجایی که فرصت لازم پیش آمده این تذکر را داده‌ایم و پیگیر هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این پرسش که «درصد حضور زنان در مدیریت آموزش و پرورش باید چقدر باشد؟»، تصریح کرد: هیچ جایی این شاخص به صورت کمی تعیین نشده است.

مولاوردی گفت: در برنامه ششم توسعه به طور کلی در مورد مدیریت زنان یک شاخص 30 درصدی را تعیین می‌کنیم و امیدواریم تا پایان پنج سال به آن برسیم و بنابراین باید در همه جا این موضوع جاری شود.

/انتهای متن/

درج نظر