پرواز کبوتران سپید صلح در شهر اصفهان

نخستین جشنواره بین‌المللی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی با شعار کودک، صلح و وحدت در اصفهان شهر تاریخی اصفهان برگزار گردید.

0

 

به گزارش به دخت، نخستین جشنواره بین‌المللی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی با شعار کودک، صلح و وحدت در اصفهان و با همکاری استانداری اصفهان، موسسه کودک و صلح پایدار، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای خلیفه‌گری ارامنه، شهرداری اصفهان، آموزش و پرورش و دبیرخانه ادیان توحیدی برگزار گردید.

این جشنواره، پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین‌المللی صلح و وحدت در ایران است که توسط موسسه کودک و صلح پایدار و با مشارکت ارگان‌های مختلف دولتی و با حضور اقلیت‌های مذهبی برگزار گردیده است.

آیین افتتاحیه این جشنواره روز سه‌شنبه 27 مرداد در کلیسای حضرت مریم (س) با خواندن فرازهایی از کتب آسمانی توسط کودکان و نوجوانان ادیان مختلف و پرواز کبوتران سپید صلح برگزار گردید.

 ازجمله مراسم دیگر این جشنواره می‌توان به برگزاری کارگاه‌های نقاشی، ماسک سازی، بازی‌های محلی، کلاژ، قصه‌گویی و نمایش و سرود، کتاب سازی و کاغذ و تا اشاره کرد.

کارگاه‌های یادشده با نظارت مربیان و توسط 120 کودک و نوجوان میهمان از کشور ارمنستان و ادیان ساکن در ایران در مدرسه آرمن برای خلق آثاری با موضوع صلح و وحدت تشکیل شد.

تأکید بر وجود همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان الهی، اقوام و مذاهب مختلف، مناسبت‌های فرهنگی بین ادیان، انجام فعالیت‌های حقوق بشری در ایران، معرفی ایران به عنوان یک کشور صلح‌طلب و مبارزه با ایران هراسی از اهداف این جشنواره بود.

موسسه کودک و صلح پایدار موسسه‌ مردم نهادی است که با موضوع کودک، صلح و وحدت از سال 1386 تاکنون فعالیت‌های متنوعی از جمله برپایی جشننوارهای  ملی و بین المللی با موضوع صلح در میان کودکان ادیان الهی را در کارنامه خود دارد.

/انتهای متن/

درج نظر