وزیر کشور: زنان با مشارکت در انتخابات مجلس و شوراها به عرصه های تصمیم گیری کشور وارد شوند

نشست هم اندیشی عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با نخبگان، فعالان غیر دولتی و اصحاب رسانه روز شنبه در محل وزارت کشور برگزار شد.

0

به گزارش به دخت پیش از سخنان وزیر کشور بیش از بیست تن از نخبگان، فعالان سیاسی و نمایندگان اقلیت های دینی کشور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه های مختلف از جمله رضایتمندی اقلیت های مذهبی از آزادی های دینی و شرایط استفاده برابر از امکانات کشور، ایجاد خانه احزاب، افزایش نقش سازمان های مردم نهاد در اداره امور کشور، تولید ادبیات کاربردی و نظری برای مقابله با خشونت، استفاده از نخبگان در اداره امور مناطق، توجه به حوزه های اجتماعی استفاده از توان دانشگاه ها برای پیشرفت کشور و اعلام رضایت از عملکرد مجموعه وزارت کشور در توجه به احزاب و سازمان های مدنی پرداختند.

 در جلسه هم اندیشی وزیر کشور با نخبگان و فعالان و اصحاب رسانه شماری از زنان فعال سازمان های غیردولتی، اساتید دانشگاه و پژوهشگران هم حضور داشتند و به سخنرانی در حوزه های مربوط به خود پرداختند. از جمله مسائلی که توسط زنان شرکت کننده در این نشست مطرح شد، عبارت بود از: ضرورت طراحی الگویی کلی و مبتنی بر نیازهای جامعه و هم نقطه نظرهای آرمانی برای اشتغال زنان در جمهوری اسلامی، ضرورت توجه به امنیت غذایی مردم و اهمیت آن، توجه به جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی خارج از تعارف به عنوان یک اولویت سیاسی اجتماعی، توجه به حوزه های اجتماعی و بحران های اجتماعی  بخصوص در مورد اقوام و مهاجرت های آنها به کلان شهرها، توجه به جایگاه سازمان های غیردولتی و همکاری بیشتر از سوی دولتی ها با آنها، توجه ویژه به موضوع کودکان خیابانی و کودکان کار که همیشه هم کودک نمی مانند، از سوی سازمان های دولتی. 

در آخرین بخش این نشست وزیر کشور دکتر رحمانی فضلی ضمن سخنانی اظهار داشت: اقتدار در حوزه سیاست داخلی موجب پیشبرد سیاست خارجی، وحدت بیش از پیش مسئولان، مشارکت گسترده مردم در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی، برقراری امنیت پایدار و همگرائی و تأثیر گذاری نظام در منطقه خواهد شد .
دکتر رحمانی فضلی ضمن تأکید بر عزم دولت برای جبران سریع عقب ماندگی های تاریخی در مناطق مرزی کشور با مشارکت مردم و نخبگان بومی، نقش احزاب برای شورآفرینی در عرصه انتخابات، در مورد مسائل زنان اظهار داشت: مساله زنان، مساله تحقیر و ظلم تاریخی است که نسبت به آنها صورت گرفته است. یعنی به موضوع زنان یا توجه نشده یا توجه نمایشی و کاریکاتوری و ابزاری شده است. بخش اعظم رفع این نقیصه هم به خود بانوان بر می گردد که مطالبه ای مبتنی بر شان خود در پناه اسلام و متناسب با اعتقادات دینی داشته باشند.از جمله زنان می توانند با مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا و ورود به عرصه های تصمیم گیری کشور به احقاق حقوق خود کمک کنند .

 

 

/انتهای متن/

درج نظر