پیوستن زنان آلمانی به داعش برای جنگ

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان موسوم به “بی اف وی” از افزایش تعداد زنانی که برای جنگ در عراق و سوریه به داعش پیوسته‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

0
به گزارش به دخت و به نقل از تسنیم، رویترز نوشت: هانس جورج ماسن رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شهر برلین تاکید کرد که تعداد زنان آلمانی زیر 25 سال که برای جنگ در عراق و سوریه به شبه نظامیان داعش پیوسته اند و خاک این کشور را ترک نموده اند، به شدت رو به افزایش است.

وی افزود: حدود 100 نفر از 700 شهروند آلمانی که به مناطق جنگی عراق و سوریه رفته اند، زن هستند و نیمی از آنها را زنان زیر 25 سال تشکیل می دهند.

این در حالی است که روند مشابهی نیز در سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس مشاهده شده است. ماسن افزود: ما شاهد افزایش تعداد زنانی هستیم که از طریق اینترنت یا تماس های مستقیم، از سوی گروه های افراطی اجیر شده اند. تعداد طرفداران گروه های افراطی در آلمان به بیش از 7500 نفر رسیده است. تهدید به شدت در حال پیچیده شدن است.

این مقام ارشد آلمانی گفت: حدود 100 نفر از آلمانی هایی که به گروه های افراطی پیوسته اند، تاکنون کشته شده اند. حدود یک سوم افرادی که آلمان را ترک کرده اند، به کشور بازگشته اند و حدود 50 نفر نیز اکنون تجربه جنگ و نبرد پیدا کرده اند.

سپتامبر گذشته، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز تاکید کرد که حدود 400 شهروند آلمانی و صدها شهروند اروپایی دیگر برای جنگ در عراق و سوریه به داعش پیوسته اند.

/انتهای متن/

درج نظر