امام خمینی(ره) چرخش دیدگاهی نسبت به زنان نداشتند

رئیس مرکز امور زنان دولت دهم با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) چرخش دیدگاهی نسبت به زنان نداشتند، گفت: فداکاری‌های زنان از چشمان با بصیرت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری دور نمانده و جامعه نیز باید نقش مؤثر زنان را پذیرا شود.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، مریم مجتهد زاده ضمن تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند:«من در جامعه زنها یک جور تحول عجیبی می‌بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیدا شده است» افزود: امام چرخش نگرشی نسبت به بانوان نداشته بلکه انقلاب اسلامی برخی از زنان قبل از انقلاب را با ارزش‌های واقعی اسلامی آنان آشنا کرد که این باعث حضور جدی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بین کفار شد. حضرت امام(ره) در سخنان گهربار خود به دفعات مکرر از نقش مؤثر بانوان و جایگاه منزلت شایسته آنان اشاره کرده‌اند.

مجتهد زاده ادامه داد: حضور پرشور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زنان مسلمان ایران اسلامی بود، همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «شما خواهران در این نهضت سهم بسزایی داشته‌اید» زنان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمده و دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

مریم مجتهدزاده خاطر نشان کرد: بانوان ما همان سیره اسلامی خود را حفظ کرده و با تقویت آن در حال حاضر پایبند ولایت فقیه بوده و به طور فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور دارند. فداکاری و ایثارگری‌های زنان از چشمان بابصیرت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری دور نمانده و ایشان بارها به اهمیت نقش زنان در عرصه‌های مختلف تأکید فرمودند. باید جامعه منزلت شایسته زنان و نقش مؤثر آنان در خانواده را پذیرا شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: هیچکس در مورد نقش زنان چرخش دیدگاهی نداشته بلکه همیشه قدردان و مبلغ بانوان در راستای اهداف انقلاب اسلامی بوده‌اند. امیدواریم بتوانیم با جمع آوری مستندات نقش زنان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، جایگاه اصلی منزلت بانوان جامعه را تبیین کنیم.

مجتهدزاده اظهار داشت:  ما در جنگ تحمیلی پیروز میدان بودیم و از خداوند منان خواستاریم در صحنه‌های نبرد نرم نیز ما را سربلند سازد.

/انتهای متن/

درج نظر