کلینیک‌های سلامت خانواده در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در استان‌ها خبر داد.

0

اطهره نژادی در میزگرد تقویت ارتباط و تعامل مؤثر میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده استان، گفت: جامعه مدنی برای ما جایگاه خاصی در برنامه‌ریزی‌ها دارد.

وی بر لزوم مشارکت مردم در همه بخش‌ها تأکید کرد و افزود: اگر ما به جامعه فکر می‌کنیم و می‌خواهیم به درد و مشکلات مردم رسیدگی کنیم باید از خود مردم کمک بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصریح کرد: این نگاه در دولت وجود دارد که جامعه مدنی فقط بازوی اجرایی نیست، بلکه در تمام مراحل یک برنامه همراه و مؤثر است.

نژادی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت‌ می‌کند و به دنبال ایجاد همکاری و هم‌افزایی در بین سمن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: دیگر مایل نیستیم که طرح‌های دو میلیونی و چهارمیلیونی سمن‌ها را حمایت کنیم، چرا که این طرح‌ها وقت زیادی از ما را می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سمن‌ها باید طرح‌هایی بدهند که هم‌افزایی داشته و در راستای مسائل و مشکلات استان باشد، افزود: بر اساس آمارها بهداشت و سلامت ازجمله مقوله‌هایی است که در استان جای کار دارد و سازمان‌های مردم‌نهاد باید به آن بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه مهارت‌آموزی زنان بهبود یافته را در دست اجرا داریم که اجرای خوب آن نیازمند بانک اطلاعاتی مناسب در استان‌ها است.

نژادی از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در استان‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ما به دنبال ایجاد این کلینیک‌ها در استان‌های مختلف هستیم و خراسان جنوبی نیز یکی از این استان‌ها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دراین کلینیک‌ها قرار است به بررسی مشکلات خانواده و پاسخ به مخاطبان در حوزه‌های روان‌شناسی، سلامت، حقوق و سایر حوزه‌ها پرداخته شود.

 

نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان 17.1 در صد است

مژگان شریفی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردان در استان 66.1 درصد است، گفت: این رقم برای بانوان تنها 17.1 درصد است.

وی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر برای ما مشخص می‌شود که بدانیم تعداد کل مددجویان زن کمیته امداد استان 17 هزار و 482 خانوار و تعداد کل زنان سرپرست خانوار استان دو هزار و 135 نفر هستند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: از مجموع 2 هزار و 419 شرکت تعاونی استان که 3 هزار و 168 نفر از اعضای آن‌ها زن هستند، 19 شرکت تعاونی به زنان روستایی اختصاص دارد که 4 هزار و 171 نفر عضو دارند.

شریفی افزود: در حالی که سهم اشتغال مردان استان در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی به ترتیب 80.2، 85.0 و 76.1 درصد بوده، این ارقام در بخش زنان به ترتیب 19.8، 15.0 و 23.9 درصد است.

وی اظهار کرد: در حالی که تعداد زنان شاغل در بخش دولتی استان 11 هزار و 622 نفر هستند، این رقم در بخش خصوصی 29 هزار و 186 نفر است.

شریفی، نرخ اشتغال زنان استان بر اساس سرشماری سال 90 را 78.3 درصد عنوان کرد.

منبع: ایسنا /انتهای متن/

درج نظر