جبهه زنان اصول گرا و کارآمد تشکیل شد

روز شنبه جبهه زنان اصول گرا و کارآمد در در اولین نشست خود در فرهنگسرای امام خمینی (ره) اعلام موجودیت کرد.

0

فرزانه حکمت/
اولین نشست جبهه زنان اصول گرا و کارآمد با فراخوان دکتر مرضیه وحید دستجردی و با حضور جمعی از زنان اصول گرا روز شنبه در فرهنگ سرای امام خمینی(ره) برگزار شد.

این نشست با سخنان آیت الله موحدی کرمانی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران آغاز شد. وی با تجلیل از شروع حرکت زنان مسلمان اصول گرا بر پایه اصول و مبانی مشخص دینی و سیاسی و با تاکید بر نقش مهم زنان از پیش ازانقلاب اسلامی تا کنون اضافه کرد: گاهی زنان کارهای شجاعانه ای را می توانند به ثمر برسانند که مردان نمی توانند، همان طور که حضرت زینب (س) چنین کرد.

  IMAGE634761238555988068

وی با توجه به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی زنان اصول گرا را به حضور فعال در این انتخابات دعوت کرد.
سپس دکتر مرضیه وحید دستجردی درسخنانی گفت: اگر بخواهیم به پیروزی بزرگتر از آنچه تا به حال داشته ایم، نائل آییم باید همدلی و همزبانی در آحاد افراد کشور مخصوصا در میان زنان پدید آید.

وی با تاکید بر نقش زنان در مراحل مختلف از دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی تا اامروز در همه مراحل انقلاب، جنگ تحمیلی ، دوران سازندگی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و علمی اضافه کرد: در سال همدلی و همزبانی انتظار می رود که زنان اصول گرا و کارآمد با استفاده از ظرفیت بالایی که دارند درعرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی و با جهت گیری سازندگی، بسط عدالت، رسیدگی به محرومین و پیشگیری از استضعاف و امور خیریه پرچمدار وحدت و همدلی در جامعه باشند . اصول اساسی ما در این وحدت اعتقاد به اسلام، انقلاب اسلامی و ایمان به آنچه امام برای آن قیام کردند و نهایتا اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

IMAGE634430455179385548

وی با تکیه بر کارهای زیربنایی که بعهده زنان است و اهم آن پرداختن به خانه و خاتواده و تربیت نسل آینده است، گفت: تربیت انسانها وظیفه مهم زنان است که علی رغم همه فعالیت های اجاتماعی و سیاسی باید به آن بپردازند و ما باید برای این امر یعنی وظیفه تربیت و مشکلات فرهنگی که در این مسیر هست، برنامه ر یزی کنیم.

در بخش بعدی این نشست دکتر فریبا علاسوند؛ استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده، در مورد اهمیت تشکیل جبهه متحد و الزامات آن گفت:مسئله رفتار در جبهه نیاز به آموزش دارد. اگر این جبهه بخواهد پایدار بماند و در چارچوب جغرافیایی مدنظر فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد، باید درخصوص رفتار جبهه‌ای، رفتاری که می‌خواهد برحسب جذب حداکثری کار کند، اطلاعات، آموزش‌ و مهارت‌ ایجاد کند.

علاسوند

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به اهمیت مسائل زنان اضافه کرد: باید دید مسئله مردم چیست. ما مدام خودمان حرف می‌زنیم؛ در حالی‌که باید ببینیم جامعه چه می‌گوید. باید دید مسئله زنان در تهران، در جنوب کشور و در مرزها چیست و بعد این مسائل را بررسی و تحلیل کنیم، نه این که دراین زمینه به مسئله‌سازی دست بزنیم و گول بخوریم؛ مسائلی که گاهی جریان نخبگی برای هم درست می‌کنند؛ جریان اصلاح‌طلب برای اصولگرا و جریان اصولگرا برای اصلاح‌طلب.

سپس فاطمه رهبر نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر اهمیت وحدت اصول گرایان گفت: در سال های اخیر گسست فکری و سیاسی در میان جبهه اصول گرایی تفرقه و اختلافاتی ایجاد کرد که ما در جبران آن تصمیم گرفتیم جبهه ای راه بیاندازیم از زنان اصول گرای کارآمد و به نظرمان آمد که مناسب ترین چهره هم برای پرچمداری این چبهه خانم دکتر وحید دستجردی است.

آخرین سخنران نشست حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سخنان خود به حرکت های اثرگذار توسط افراد و جمع های قوی و بزرگ در جامعه های بشری اشاره کرد و گفت: انسان های بزرگ مثل حضرت ابراهیم خلیل(ع) و پیامبر خودمان (ص) افراد خاصی بودند که می توانستند مسیر یک جامعه بلکه تاریخ را عوض کنند. غیر از آن انسان هایی مثل مدرس و امام خمینی هم در مقاطعی همین نقش اثرگذار و تحول آفرین را داشتند. اما انسان های معمولی اگر بخواهند اثرگذار باشند باید به صورت جمعی حرکت کنند.

127459

وی ضمن تشکر از خواهرانی که پایه گذار این حرکت بوده اند، اضافه کرد:اگر جمعی بتواند اثرگذار باشد، برایش ارزش قائل می شوند و بدون نظر و دخالت آن جمع تصمیمی گرفته نمی شود. بنابراین خانمها اگر می خواهند اثرگذار و درجامعه نقش آفرین باشند باید این همه استعداد و قابلیت را در کنار هم قراردهند تا بتوانند با اتحاد خوذ موج عظیمی را بوجود آورند. البته در این مسیر باید خودخواهی و نفسانیت و خودشیفتگی را که گاهی در میان آقایان پیدا می شود و باعث کاهش قدرت و اثرگذاری شان می شود، از خود دور کنند.

/انتهای متن/

درج نظر