31 گزارش از وضعیت زنان در اختیار رییس جمهوری قرار گرفت

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از تهیه 31 گزارش از وضعیت زنان و خانواده در سراسر کشور توسط این معاونت خبرداد و گفت: این تعداد گزارش در اختیار رییس جمهوری و مسوولان ذیربط در سفرهای استانی قرار گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در نشست جمعیت زنان مسلمان نواندیش افزود: این گزارش ها به جزییات مشکلات و مسایل زنان پرداخته است که با آن ها می توان اطلس وضعیت این قشر از جامعه را تدوین کرد.

**چند گزارش راهبردی به رییس جمهوری ارایه کرده ایم

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به منظور پیگیری و تحقق برخی برنامه ها در حوزه زنان و خانواده چند گزارش راهبردی هم به رییس جمهوری ارایه کرده ایم که در دست بررسی است.

مولاوردی، تاملی بر جرایم حقوقی مانند اسیدپاشی، تاملی بر طرح آمران به معروف و ناهیان منکر و نیز وضعیت دانش آموزان شین آبادی را از جمله این گزارش ها عنوان کرد.

گزارش از وضعیت کودکان حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه ، گزارشی درباره کودکان درگیر اعتیاد و گزارشی تحلیلی از آزمون استخدامی اخیر از جمله دیگر گزارش های راهبردی به شمار می آید که مولاوردی به آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: امسال به نیمه راه اجرای سند چشم انداز 20 ساله نظام رسیده ایم به همین علت امسال برای برنامه ریزی در خصوص نحوه ادامه راه برای رسیدن به اهداف بلند مندرج در این سند بسیار تعیین کننده است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در سال 94 آغاز تبیین برنامه ششم توسعه را داریم بنابراین امسال از این حیث که سیاست های مورد نظر به نتیجه برسد سال مهمی است.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شناسایی شوراهای عالی و ستادهای ملی که زنان در آن نماینده ای ندارند از دیگر فعالیت های معاونت است ،از پیشنهاد عضویت در شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

معاون رییس جمهور همچنین به پیشنهاد عضویت در شورای عالی آمار هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه خلاء هایی وجود دارد.

مولاوردی گفت: زمانی که شاخص شکاف جنسیتی اعلام می شود به دلیل آنکه در بعضی حوزه های خاص آمار وجود ندارد در رتبه بندی های بین المللی از پایین ترین سطح برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، نشست های منطقه ای، لایحه تامین امنیت در برابر خشونت علیه زنان و بیمه زنان خانه دار از جمله موضوعاتی بود که مولاوردی در این نشست به آنها اشاره کرد.

مولاوردی همچنین در خصوص بودجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تدوین بسته حمایتی از زنان شاغل ، لایحه تقلیل ساعت کار زنان شاغل دارای شرایط خاص و لایحه اصلاح قانون معلولان، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مولاوردی در انتهای این نشست به سووالات برخی از شرکت کنندگان در نشست، پاسخ گفت.

/انتهای متن/

درج نظر