سیاست‌های ریاضتی اروپا آسیب جدی به زنان وارد کرده است

طبق گزارش سازمان ملل، سیاست‌های ریاضت اقتصادی در حال اجرا در جهان به ویژه در کشورهای غربی و اروپایی، به جایگاه و موقعیت شغلی زنان آسیب بسیاری وارد کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، طبق گزارش سازمان ملل، سیاست‌های ریاضت اقتصادی در حال اجرا در جهان به ویژه در کشورهای غربی و اروپایی، به جایگاه و موقعیت شغلی زنان آسیب بسیاری وارد کرده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد که در هفت شهر جهان از جمله لندن منتشر شده، سیاست‌های ریاضتی به ارتقاء وضعیت و جایگاه شغلی زنان در جهان آسیب زده و به آنها لطمه وارد می‌کند.

سازمان ملل در گزارش خود ابراز تأسف کرده که در دوران بی‌سابقه ثروت جهانی کنونی، میلیون‌ها زن به مشاغل با درآمد و کیفیت پایین مشغول هستند و همچنان از امکانات پایه‌ای بهداشتی نظیر دسترسی به آب سالم و بهداشتی محرومند.

طبق این گزارش، همواره در جهان میانگین حقوق زنان 24 درصد کمتر از میانگین حقوق مردان است به گونه ای که در مناطق در حال توسعه تا 95 درصد مشاغلی که زنان در آن اشتغال دارند، تحت قوانین کاری قرار ندارند و از حمایت‌های اجتماعی بی بهره‌اند. این موضوع و شکاف‌های شغلی میان زنان و مردان در جهان تا جایی است که می‌توان آن را در کشورهای غربی نیز به خوبی مشاهده کرد.

به طور مثال در فرانسه و سوئد یک زن 31 درصد کمتر از یک مرد درآمد دارد حال آنکه در کشورهایی نظیر آلمان و ترکیه این رقم به 49 و 75 درصد نیز می‌رسد.

این گزارش در پایان تصریح کرد: تدابیر و سیاست‌های ریاضت اقتصادی در حال اجرا در کشورهای اروپایی آسیب‌ها و لطمه‌های وارده به زنان را دو برابر کرده است که در صورت ادامه این سیاست‌های ریاضتی و کاهش بودجه‌ها در آینده، ما شاهد عدم توسعه اقتصادهای عادلانه و پایدار د جهان خواهیم بود.

/انتهای متن/

درج نظر