منع قانونی خانم وزیر برای پوشیدن شلوار جین

بر اساس قانونی که در سال ۱۷۹۹ میلادی و بعد از انقلاب فرانسه تصویب شد ، زنان برای پوشیدن شلوار (چون به مردان شبیه می شوند ) باید از پلیس مجوز دریافت کنند و یا گزارش پزشکی ارائه بدهند. این قانون عملاً اجرا نمی شود.

0

سرویس خبر به دخت/

 اقدام یک وزیر زن فرانسوی در پوشیدن لباس غیررسمی در نشست هیات وزیران انتقادهایی را برانگیخت و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

به گزارش رویترز، خانم  “سیسیل دیولو ” 37 ساله ،رئیس حزب سبزها و وزیر مسکن در دولت جدید فرانسه، تنها وزیری بود که در حالی که شلوار جین پوشیده بود، در اولین نشست هیات وزیران حضور یافت ؛ اما 34 وزیر دیگر با لباس رسمی در این نشست ، حضور یافتند.

دیولو همچنین تنها وزیر کابینه جدید است که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار و نشست های کابینه می رود.

در واکنش به این نحوه پوشش دیولو ، خانم “نادین مورانو ” که در کابینه قبلی فرانسه نیز وزیر بود گفت:  نماینده ملت فرانسه  باید در لباس پوشیدن  بین نشست های هیات وزیران و  تعطیلات پایان هفته تفاوت قائل باشد.

از سوی دیگر خانم “روزلین باشلو  “وزیر بهداشت فرانسه در حمایت از  اقدام دیولو ، این متن را در توئیتر منتشر کرد: ” اگر شلوار جین دیولو  تولید فرانسه باشد، او کار خوبی کرده است.”

نیمی از اعضای کابینه فرانسه، زن هستند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه پیش از این گفته است که تمایل دارد رئیس جمهور عادی باشد.او همچنین در آغاز کار دولت جدید فرانسه 30 درصد از حقوق خود و اعضای کابینه را کاست.

براساس قانونی که در سال ۱۷۹۹ میلادی و بعد از انقلاب فرانسه صادر شد زنان برای  پوشیدن شلوار (چون شبیه مردان می شوند )  باید  از پلیس مجوز دریافت کنند یا گزارش پزشکی دال برلزوم پوشیدن شلوار بدهند .این قانون عملاً اجرا نمی شود.
قبل از این طرحی از سوی یکی از اعضای مجلس سنای فرانسه برای پایان ممنوعیت ۲۰۰ ساله پوشیدن شلوار توسط زنان مطرح شده بود.

این در حالی است که طبق قانون اساسی فرانسه  زنان و مردان باید از حقوق برابر در زمینه های مختلف بهره مند باشند.

منبع : عصر ایران/انتهای متن/

درج نظر