تبعیض جنسیتی در آزمون‌‌های استخدامی یک حرف تبلیغاتی است

عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از طرح موضوعاتی مانند تبعیض جنسیتی در آزمون‌های استخدامی اخیر، گفت: این مباحث نه تنها مشکلی از زنان حل نمی‌کند بلکه باید مسئولان حوزه زنان به جای حرف‌های تبلیغاتی به دنبال حل مشکلات واقعی باشند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس ، گفت: مطرح کردن مباحثی مانند تبعیض جنسیتی در آزمون‌های استخدامی که اخیرا از سوی مسئولان مطرح می‌شود نه تنها مشکلی از جامعه زنان حل نمی‌کند بلکه بهتر است مسئولان حوزه زنان به جای شعار دادن و حرف‌های تبلیغاتی به دنبال حل مشکلات واقعی جامعه زنان باشند.

وی ادامه داد: در واقع معاون رئیس جمهور به جای طرح این مباحث باید از ابتدا این موضوع را پیگیری می‌کردند و این صحبت‌ها نتیجه‌ای برای زنان ندارد، از طرفی افزایش زنان تحصیلکرده در جامعه از سوی دیگر نداشتن شغل می‌تواند پیامدهای اجتماعی برای زنان به دنبال داشته باشد اما باید این مباحث از قالب شعار خارج شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما اصل 20 و 21 قانون اساسی را داریم و باید بتوانیم آنها را اجرایی کنیم، همه مشکلات حوزه زنان را می‌دانند و حرف زدن در این زمینه‌ها راحت است و بهتر است معاون امور زنان عملکرد خودش در یک سال گذشته در رابطه با اجرایی شدن قوانین حوزه زنان مانند اصل 230 و 227 قانون اساسی، امنیت زنان و مرخصی زایمان که هنوز دستگاه‌های معدودی آن را انجام دادند و سازمان تأمین اجتماعی هنوز آن را اجرایی نکرده است، اینها کارهای عملیاتی است که باید معاونت امور زنان آنها را تشریح کند.

میرگلوبیات افزود: باید کارهایی در حوزه زنان انجام شود که خروجی داشته باشد و معاونت امور زنان بهتر بود در این هفته گزارش کارهای انجام شده را ارائه می‌داد همه در حوزه زنان دایه‌های دلسوزتر از مادر شده اند و کارهایی که نتیجه عملیاتی داشته باشد را شاهد نیستیم.

به گزارش فارس، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در مجتمع فرهنگی نگین غرب تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: اخیرا شاهد بودیم در اطلاعیه آزمون استخدامی 13 دستگاه، تبعیض های جنسیتی صورت گرفته که این مطابق با وعده‌های رئیس جمهور نیست.

وی افزود: در این اطلاعیه از دو هزار و 800 فرصت شغلی، حدود 16 فرصت برای زنان و 500 شغل بدون ذکر جنسیت عنوان شده بود.

مولاوردی گفته است: دو هزار و 400 فرصت شغلی در اختیار آقایان قرار داده شده که این مطابق با وعده های رئیس جمهوری نیست.

/انتهای متن/

درج نظر