خانه اشتغال برای زنان آسیب‌پذیر در ساری راه‌اندازی می‌شود

مسئول جمعیت امداد دانشجویی ـ مردمی امام علی (ع) مازندران از راه‌اندازی خانه اشتغال برای زنان آسیب‌پذیر در ساری خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از ساری، مریم علی‌محمدی شنبه شب در حاشیه همایش طرح مادرانه در جمع خبرنگاران درباره این طرح اظهار کرد: طرح راه‌اندازی خانه اشتغال برای زنان آسیب‌پذیر در ساری به منظور حمایت از بانوان باردار که دارای مشکلات اجتماعی هستند برگزار شد و در اجرای این طرح زمینه کاهش آسیب اجتماعی به مادران باردار کم‌بضاعت و فرزندان آنها را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در نخستین اقدام مشکلات 259 خانم مورد بررسی قرار گرفت که قرار است این افراد با توجه به اولویت‌بندی درمان و مراقبت شوند.

مسئول جمعیت امداد دانشجویی ـ مردمی امام علی(ع) مازندران اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از سوء تغذیه مادران باردار دارای مشکلات مالی در برنامه کاری این نهاد قرار دارد که تلاش داریم بسته‌های مواد غذایی، مواد پروتئین‌دار مانند سویا، کشک و مکمل‌های دارویی مانند فولیک‌اسید و قرص آهن و ویتامین‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی درباره جزئیات شناسایی بانوان کم‌بضاعت گفت: در مازندران شناسایی محله‌های معضل‌خیز را از سال 90 در دستور کار قرار داده و در شهرهای ساری، قائم‌شهر، بابل و آمل پخش کیسه موادغذایی انجام شد.

علی‌محمدی دیگر اقدام در دست اجرای جمعیت امام علی (ع) شهرستان ساری را برگزاری کلاس برای کودکان کار در منطقه ترک‌محله و نوبنیاد اعلام کرد و افزود: این کلاس‌ها شامل مسائل تربیتی و مهارتی است که در غالب اجرای تئاتر، آموزش نقاشی، آموزش ساخت ربات و نیز کلاس‌های ورزشی پیش‌بینی شد.

وی مهم‌ترین طرح پیش‌روی جمعیت امام علی (ع) ساری را راه‌اندازی خانه اشتغال برای بانوان کم‌بضاعت و فاقد مهارت در ساری اعلام کرد و افزود: در این طرح از توانمندی بانوان در زمینه خیاطی، نمددوزی، ساخت زیورآلات استفاده می‌شود و پس از تهیه و فروش لوازم عواید آن در اختیار این بانوان قرار می‌گیرد.

مسئول جمعیت امداد دانشجویی ـ مردمی امام علی (ع) مازندران در پایان گفت: این جمعیت از مهارت‌ها و توانمندهای این بانوان در زمینه بهداشتی و مهارت‌های زندگی و ارتقاء سطح فرهنگ بانوان نیز استفاده می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر