زن در تفکر دین مبین اسلام پیشرو و پیش برنده است

بسیج جامعه زنان به مناسبت بزرگداشت هفته مقام زن بیانیه‌ای را منتشر کرد که در بخشی از این بیانیه ضمن اشاره به جایگاه زن در دین مبین اسلام آمده است: جایگاه زن در تفکر دین مبین اسلام پیشرو، پیش برنده، حاضر و جان فشان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن بیانیه‌ای را منتشر کرده است که در این بیانیه آمده است:

هیچ شغلى به شرافت مادرى نیست (امام خمینی روحی فداه)

بشر امروز چشم انتظار حقیقتی است که وعده داده شده است، حقیقتی که سرانجام بر جایگاه خویش تکیه خواهد زد و جهان را از زیر یوغ اصحاب شیطان رجیم رها کرده و پرچم توحید را در عالم برافراشته خواهد ساخت.

سر سلسله این حقیقت طلبان وجود مبارک مادریست که در کنار ستون‌های ایمان امتی دلاورانه ایستاد و از جایگاه خویش به تجلی حق و انعکاس آن پرداخت در هنگامه‌ای که تاریکی می رفت امت رسول خدا را فراگیرد و حق از مسیر خویش خارج شود.

حضرت زهرا(س)، دختر گرامی نبی اکرم(ص) و همسر جلیل القدر امیر مؤمنان حضرت علی(ع) تلالو باوری بود که ریشه در طهارتی توحیدی داشت و در دامن خود شجره طیبه‌ای را پروراند که عالم تا کنون به نورشان متجلی‌ است و از صلابت ایمانشان بارور است.

حضرت فاطمه(س) به حق الگوی غیر قابل انکار همه مردان و زنان آزاده‌ای است که چشم به سوی پروردگار خود دارند و پرچم توحید را در دست گرفته اند و در میان غرقاب خون و بلا در هجوم اشرار عالم ایستاده اند و پایداری می‌کنند.

زن در تفکر دین مبین اسلام چنین جایگاهی دارد پیشرو و پیش برنده. حاضر و جان فشان. لذا بر جامعه اسلامی است که فرصت و امکان تعالی و همچنین تجلی این تعالی را در جامعه زنان که عناصر سازنده و انسان ساز جامعه هستند فراهم سازد.

این الگویی است برخواسته از تفکر دینی اسلام که به زن حرمت بخشیده است و هر گونه نگرش افراطی و تفریطی را کناری نهاده تا در مسیری بینابین و با در نظر گرفتن همه شئون زندگی زنان آنان را در تحقق این تعالی یاری دهد و البته اولین منتفع این تعالی همه آحاد جامعه خواهند بود.

روز میلاد این بانوی بی بدیل عالم یادآور حقایقی است که هر رهرو بیداری باید به آن توجه نماید، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با منش توحیدی و در مسیر تحقق اهدافی الهی بر مبنای شجره طیبه، داعیه دار باورهایی است که باید مردانه از آن پاسداری کند و همدلی ملت و دولت در این نظام الهی برای تحقق این اهداف بسیار حائز اهمیت است. برادری ناشی از ایمانی که هیچ راهی برای نفوذ پچ پچه های تفرقه افکنانه اشرار عالم باقی نمی‌گذارد و بر تک تک ما تکلیف است که این همدلی و همراهی را متوجه باشیم و این برادری را تقویت نماییم.

در چنین جامعه ایمانی رنج‌های بشر و دنیای اسلام همواره قابل پیگیری است و اکنون آنچه در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و برخی کشورهای اسلامی می‌گذرد و آنچه از رنج و الم که بر مردم، زنان و کودکان بی گناه تحمیل شده است نباید در سکوت دنبال شود.

بی شک ضرورت دارد بدون فوت وقت و تعلل همه دول و مسببین این حوادث مورد عتاب این نظام الهی قرار گیرند و بازخواست شوند و هر گونه امکان یاری به این ملت‌های مظلوم مورد بررسی قرار گرفته و درباره اش اقدام عاجل صورت پذیرد که خداوند یاریگر مظلومان است.

بسیج جامعه زنان ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم به مقام معظم رهبری و همه علاقمندان و رهروان ایشان در سراسر عالم، در آغاز این سال فاطمی که از ابتدا و ادامه اش با نور این بانوی دو عالم منور شده است دولتمردان را به در پیش گرفتن رویه‌ای فاطمی در اداره امور و پایداری و استقامت در برابر هجوم اشرار عالم خاصه در مساله هسته‌ای دعوت می‌کند و ضمن اعلام همبستگی با ملت و دولت در همدلی و همراهی، آمادگی خود را برای تحقق اهداف این نظام الهی اعلام می‌کند و به تأسی از بانوی بزرگ دو عالم دلاورانه دوشادوش حقیقت و حق طلبان خواهد ایستاد و از آن پاسداری خواهد نمود. و این وصیت امام خمینی رحمت الله علیه را بر خود و دیگران یادآور می شود که: جمهورى اسلامى ایران نباید تحت هیچ شرایطى از اصول و آرمان‌هاى مقدس و الهى خود دست بردارد.”
و ان شا الله به حول و قوه الهی دست بر نخواهد داشت.

بسیج جامعه زنان برای همه پیروان این طریق دعای خیر می‌کند. امید است که خداوند این ملت را به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه(س) مورد مرحمت و لطف دائم خود قرار دهد. نبرد بین حق و باطل همچنان ادامه دارد تا روز موعود و نبرد نهایی و بی شک وعده خدا بر حکومت پابرهنگان جهان حق است و خداوند در تحقق این اراده حتمی یارانش را انتخاب خواهد نمود ،باشد که با پایداری در راه حق از یاوران خداوند باشیم.

إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ کَفَرُواْ ثَانِیَ اثْنَیْنِ إِذْ هُمَا فِی الْغَارِ إِذْ یَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلَیْهِ وَأَیَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ کَلِمَةَ الَّذِینَ کَفَرُواْ السُّفْلَى وَکَلِمَةُ اللّهِ هِیَ الْعُلْیَا وَاللّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ

اگر او [پیامبر] را یارى نکنید قطعا خدا او را یارى کرد هنگامى که کسانى که کفر ورزیدند او را [از مکه] بیرون کردند و او نفر دوم از دو تن بود آنگاه که در غار [ثور] بودند وقتى به همراه خود مى‏گفت اندوه مدار که خدا با ماست پس خدا آرامش خود را بر او فرو فرستاد و او را با سپاهیانى که آنها را نمى‏دیدید تایید کرد و کلمه کسانى را که کفر ورزیدند پست ‏تر گردانید و کلمه خداست که برتر است و خدا شکست‏ ناپذیر حکیم است/ سوره مبارکه توبه آیه 40

/انتهای متن/

درج نظر