لغو موقت ممنوعیت بازی با حجاب در سال 93

مهمترین اتفاق سال 1393 برای بسکتبال بانوان، برداشتن سد ممنوعیت حجاب در میادین بین المللی بود تا توپ حضور پررنگ در رقابت های برون مرزی به زمین فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش بیافتد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فعالیت‌های بسکتبال بانوان ایران در سالهای اخیر به برگزاری مسابقات لیگ داخلی محدود شده است.

سال 1393 نیز از این قائده مستثنی نبود اما اتفاق خوش در این سال اجازه موقت حضور در میادین بین المللی با حجاب اسلامی بود.

فدراسیون جهانی بسکتبال با فشار کمیته ملی المپیک، آمریکا و هند در کنار درخواست‌های مکرر سایر کشورهای اسلامی به خصوص ایران در نهایت مجوزی دو ساله برای بازی با حجاب صادر کرد تا در صورت پیش نیامدن مشکل خاصی این مجوز دائمی شود.

این موضوع باعث خوشحالی زیاد ملی پوشان شد اما چند ماه بعد از صدور مجوز و در شرایطی که بانوان بسکتبالیست درگیر برگزاری مسابقات لیگ شده بودند، محمد مشحون رئیس فدراسیون هم جای خود را به سرپرست داد تا همچنان بحث حضور بین المللی تیم ملی بسکتبال بانوان برای مدتی منتفی شود.

کرم زاده نایب رئیس فدراسیون یک بار هم از ارسال در خواست انجام بازی دوستانه برای 10 کشور خبر داد که مدتی بعد مشخص شد هیچ کدام از این کشورها درخواست ایران را نپذیرفته اند.

بلاتکلیفی دوباره تیم ملی و نداشتن برنامه مشخص برای حضور بین المللی باعث شد عده‌ای از ملی‌پوشان هم گلایه‌های خود را در ماه اسفند به گوش رسانه‌ها برسانند.

هر چند شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش هم در جلسه نواب رئیس تأکید کرد که شرایط انتخاباتی فدراسیون باعث تأخیر در برنامه ریزی برای تیم ملی شده است.

** استمرار در سوپر لیگ دو گروهی

سال 1393 دومین سال برگزاری مسابقات سوپر لیگ بانوان در دو گروه A و B بود.

این برنامه ریزی گویا در جلب تیمها به مسابقات سوپر لیگ هم موفقیت آمیز بوده و تعدد تیمهای سوپر لیگ A و B بانوان با 20 تیم در مجموع بیشتر از آقایان است.

امسال تیم ستایش تهران قهرمان لیگ دسته اول شد. تیم پالایش نفت آبادان در سوپر لیگ B به قهرمانی رسید و تیم آرارات نیز در سوپر لیگ A قهرمان شد.

** غیبت نایبی و متشرعی در لیگ

در حالی که تا سال قبل تیمهای افسانه حسن نایبی و شایسته متشرعی بیشترین رقابت را برای قهرمانی داشتند حسین نایبی در این فصل به خاطر شرایط جسمی به کار مربیگری نپرداخت و متشرعی هم بعد از نیم فصل اول ایران را ترک کرد تا بهارک زرین قبا جانشین وی هدایت تیم آرارات را بر عهده بگیرد.

آرارات با همین شرایط به قهرمانی رسید. گاز تهران دوم و شهرداری بندرعباس سوم شدند.

** سمینار نواب رئیس بانوان و قول سال آینده

کار بسکتبال بانوان در دهه اول اسفند با برگزاری سمینار نواب رئیس به پایان رسید. در این جلسه رباب شهریان مسئول ورزشی بانوان هم حضور داشت و در مجموع از عملکرد بسکتبال بانوان ابراز رضایت کرد.

وی همچنین قول هایی برای سال 94 داد که بر اساس آن برنامه‌های تیم ملی بانوان هم آغاز می شود.

/انتهای متن/

درج نظر