۹ دختر زیر ۱۸ سال آلمانی در صف تروریستهای داعش

سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرده که تا کنون ۷۰ زن از آلمان به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند که ۲۸ نفر آنان کمتر از ۲۵ سال داشته‌اند. ۹ تن از این دختران نیز زیر ۱۸ سال هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از پارس، بر اساس آخرین گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان، تا کنون ۴۵۰ نفر از سلفی های این کشور به سوریه و عراق رفته‌اند که ۷۰ نفر از آنان زن بوده‌اند و از میان این زنان ۹ نفر زیر ۱۸ سال داشته‌اند. ۴۰ درصد زنانی که از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند (۲۸ نفر) کمتر از ۲۵ سال سن داشته‌اند.

سخنگوی مطبوعاتی سازمان امنیت داخلی آلمان گفته پیوستن زنان و دختران جوان به ترورسیت های داعش، پدیده تازه‌ای نیست و این سازمان با حساسیت و البته نگرانی تبلیغات داعش برای جلب هرچه بیشتر زنان و دختران جوان را تحت نظر دارد.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نیز گفته زنان و دخترانی که در فضای اینترنت تمایل خود را نسبت به داعش آشکار کرده‌اند، به طور هدفمند با تبلیغات این گروه روبرو می‌شوند که به آنها گفته می‌شود چگونه می‌توانند از کشور خود خارج شده و در نهایت با عناصر داعش ازدواج کنند.

همچنین خاطرات روزانه‌ای از زندگی در داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که تصویری رومانتیک از این زندگی ارائه می‌دهد. زنان و دختران جوان با این تصویر ایده‌آل فریب داده می‌شوند و در نهایت نمی‌دانند که چه چیزی در آنجا در انتظارشان است.

گذرنامه‌ و گوشی‌های موبایل زنان و دختران به محض رسیدن به مقصد از آنها گرفته می‌شود و آنان در انزوای کامل قرار می‌گیرند.

بر اساس آماری که اکتبر سال گذشته میلادی منتشر شد، تا آن زمان بیش از سه هزار اروپایی به گروه‌ داعش در سوریه و عراق پیوسته‌ بودند که حدود ۱۰ درصد از آنان را دختران و زنان جوان تشکیل می‌دادند.

براساس این آمار، بیش از ۲۰۰ زن جوان اروپایی، در صف عناصر داعش در جنگ سوریه شرکت دارند. ۵۰ تا ۶۰ تن از آنان شهروند بریتانیا و حدود ۶۰ نفر هم فرانسوی هستند.

/انتهای متن/

درج نظر