اعلام جزئیات انتخابات شورایاری های شهر تهران

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران گفت: امروز در 1800 شعبه اخذ رای و 345 محله شهر تهران با به کارگیری 25 هزا رنفر نیروهای داوطلب انتخابات شورایاری های شهر تهران برگزار می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ستاد خبری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها، مرتضی طلایی صبح امروز در کنفراس خبری آغاز انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها ادامه داد: در هر محله 7 نفر از 30 کاندیدی که تعداد رای بالاتری را اخذ کنند به عنوان اعضای اصلی شورای محله و3 نفر دیگر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی 6 عضو دیگر به طور غیر مستقیم به جمع این 7 نفر اضافه خواهند شد. این افراد عبارتند از ، یک نفر از مسجد محل،روحانی مسجد، 2 نفر نماینده از مدرسه دخترانه و پسرانه ، یک نفر از اعضای کسبه ، یک نفر از هیات های مذهبی و یک نفر هم از اعضای بسیج خواهد بود که در نهایت به 7 عضو شورایاری اضافه و در کل تعداد این افراد به 13 نفر اصلی هیات امنای شهر تهران خواهد رسید.
طلایی در ادامه خاطر نشان کرد: به محض ورود به سال 94 با برگزاری انتخابات هیات امنا سراهای محله، 345 سرای محله فعلی را تحویل خواهیم داد و بلافاصله با فرآیند آیین نامه های محله نسبت به مدیریت محله اقدام خواهد شد .
رئیس ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران برای انجام هر چه بهتر این وظایف 3 رکن اساسی را مد نظر قرار داد و افزود: یکی از وظایف مهم در انجام این امر بحث نیاز سنجی ؛ شناخت مشکلات، انتقال انها برای حل هر چه سریعتر به تمام دستگاههای اجرایی و دریافت مطالبات مربوط انها باشد.
وی دومین امر مهم را نظارت بر مجموعه شهری و ارتباط با شهرداری ها دانست . همچنین در امر محله داری مهمترین اصل که سومین رکن اساسی است را بحث فعالیت خواند و تصریح کرد: .در حوزه فعالیت های سرای محل 13 حوزه کار تخصصی وجود دارد که سند چشم انداز محلی و بومی سازی در محلات برابر بر نیازهای محله تدوین و در راس امور قرار خوهد گرفت.
طلایی به این اصل اشاره کرد که اگر بتوانیم با محوریت مساجد یک قرار گاه فرهنگی را ساماندهی کنیم بسیاری از مشکلات در محلات رفع رجوع خواهد شد.
وی در پایان برای تشریح بیشتر این موضوع به امار اعلام شده در خصوص طلاق اشاره کردو گفت: طبق امارهای موجود در این زمینه 150 هزار طلاق در سال جاری ثبت شده که این اتفاق یک تهدید برای سلامت و نظام خانواده محسوب می شود در نتیجه اگر بتوانیم از مساجد به عنوان قرار گاه استفاده کنیم با وجود دو اصل اساسی مانند اموزش و ایجاد مراکز مشاوره می توان بهبه این امر خطیر کمک و سلامت و نظام خانواده را تضین کرد. همچنین در امر آموزش و اگاهی بخشی می تواند با استفاده از منابع محلی که در سال بالغ بر 100 میلیون اعتبار است هر چه بهتر وارد عمل شوند.

وی در پایان برای تشریح بیشتر این موضوع به امار اعلام شده در خصوص طلاق اشاره کردو گفت: طبق امارهای موجود در این زمینه 150 هزار طلاق در سال جاری ثبت شده که این اتفاق یک تهدید برای سلامت و نظام خانواده محسوب می شود و شورایاری محلات میتواند نسبت به برطرف کردن این معضل و تهدید با فرهنگسازی لازم اقدام کند.در نتیجه اگر بتوانیم از مساجد به عنوان قرار گاه استفاده کنیم با وجود دو اصل اساسی مانند اموزش و ایجاد مراکز مشاوره می توان به این امر خطیر کمک و سلامت و نظام خانواده را تضمین کرد. همچنین در امر آموزش و اگاهی بخشی می تواند با استفاده از منابع محلی که در سال بالغ بر 100 میلیون اعتبار است هر چه بهتر وارد عمل شوند‎.

/انتهای متن/

درج نظر