کدو حلوای، دوست خوب کبد و ریه

کدو حلوایی سرشار است از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌هایی که در تامین سلامت، درمان و پیشگیری از بیماری‌های سخت از جمله ناراحتی های کبدی و سرطان نقش حیاتی و فوق العاده‌ای دارد

0

مطلب گذشتۀ طعم سلامت به خواص بی نظیر سیاه دانه و تاثیر درمانی فوق العادۀ آن خصوصا در ناراحتی های مزمن تنفسی و سرفه های کلافه کننده اختصاص داده شده بود که در پی پاسخ به سوال یکی از مخاطبین عزیز به دخت و شرایط استفاده از سیاه دانه در دوران بارداری بر آن شدیم تا این بار از درمانگر بی نظیر دیگری که قابل استفادۀ خانم های باردار هم هست نام ببریم یعنی از کدو حلوایی که از غنی ترین سبزیجاتی است که خصوصا در این فصل به راحتی، وفور و ارزانی در دسترس همه قرار دارد.
کدو حلوایی سرشار است از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌هایی که در تامین سلامت، درمان و پیشگیری از بیماری‌های سخت از جمله ناراحتی های کبدی و سرطان نقش حیاتی و فوق العاده‌ای دارد تا جایی که بیش از صد ماده ی مغذی برای آن ذکر شده است و قطعا  صفت “احیاگر سلامت” ریه، کبد و پوست به آن اغراق آمیز نخواهدبود. درذکرخواص کدو حلوایی تنها به چند مورد اشاره می شود؛  از جمله  این که باعث افزایش قدرت محافظتی پوست در مقابل تشعشعات ماوراء بنفش شده، همچنین به دلیل سرشار بودن از ویتامین آ، با برطرف کردن سلول های مردۀ پوست و تولید سلول های تازه و جوان باعث درخشانی و شادابی آن می‌گردد.
در مورد احساس تنگی نفس و سوزش حلق و خراشیدگی نای و ریه کدو حلوایی همچون یک ضماد عمل کرده و خاصیت التیام بخشی زیادی دارد.
کدو حلوایی برای کبد نیز شفابخشی معجزه گر است. لذا توصیه می شود که خانم های عزیز، خود و خانواده هایشان را از این نعمت کم نظیر و موهبت ارزشمند خالق مهربان محروم نسازند. خصوصا مصرف آن به خانم های باردار( البته نه عزیزانی که دچار قند  خون هستند) اکیدا توصیه می شود.
ضمنا برای استفاده آسان تر از کدو حلوایی بهتر است آن را با بدون جدا کردن پوست به صورت قطعه های بزرگتر خْرد کرده با کمی آب بپزند. (استفاده از ظروف مسی، سفالی و یا پیرکس برای این منظور بهتر خواهد بود). بعد از پخته شدن کدو حلوایی جدا کردن پوست سخت آن دیگرهیچ زحمتی نخواهد داشت. نوش جان وگوارای وجود.

درج نظر