درگوشی‌های زنانه / یک عاشقانه‌ آرام

به دنبال ایجاد محیطی در زندگی‌تان باشید که هردو طرف به راحتی بتوانند نیازهای خود را مطرح و برآورده کنند

0

قسمت دوم / فرشته میرزا
با آموختن نکته‌های ناب همسرداری، آرامش را به زندگی تان بیاورید؛ اگر اطلاعات و مهارت شما برای زندگی مشترک کافی  نباشد، در ایجاد هیجان، صمیمیت و روابط گرم بین خود و همسرتان، کم آورده و دچار مشکل می شوید. به دنبال ایجاد محیطی در زندگی‌تان باشید که هردو طرف به راحتی بتوانند نیازهای خود را مطرح و برآورده کنند.

1.زندگی‌ات را به خدا پیوند بزن
هر روز صبح را که با ذکر خداوند چشمانتان را باز می‌کنید، حتماً به امام زمان هم سلام کنید؛ جواب سلام واجب است پس حتماً مولایتان را متوجه زندگی خود می‌کنید، هر روز آرامش زندگیتان را هم با صدقه ذخیره کنید.
همیشه استغفار کنید زیرا ذکر استغفار، علاوه بر پاک کردن گناهان، بسیاری از مشکلات زندگی‌ات را حل می‌کند؛ علاوه بر این استغفار نفوذ کلام زن را در زندگی بالا می‌برد؛ مگر می‌شود از زبانی که به ذکرباز شده، حرفی بیرون آید که بر دل ننشیند؟
بسیاری از اساتید اخلاق، مداومت بر خواندن حدیث شریف کساء روزانه را توصیه می‌کنند، زیرا در هر لحظه دو الهام شیطانی و رحمانی وارد قلب انسان می‌شود و نورانیت این حدیث شریف، الهامات شیطانی و وسوسه‌های آسیب‌رسان به زندگی مشترک را از قلب شما دور می‌کند.

2.همیشه آراسته باش.
هر روز صبح جوانی و شادابی‍ را با لباس‌های خوش‌رنگ و جذاب به نمایش چشمان همسر مهربانتان بگذارید، تا هیجان شما او را به وجد بیاورد.
تنوع در پوشش و آرایش زن حتماً به چشم همسر خواهد آمد. سعی کنید بیشتر روزها در منزل آرایش سبکی انجام دهید و دوش گرفتن با عطر را چاشنی این عملیات خطیر کنید؛ ممکن بعضی از مردان از همین مقدار آرایش هم خوششان نیاید، در این‌صورت باید سلیقه و علایق او را شناسایی و اجرا کنید و حتی اگر آرایش هم نکردید، بهترین و لطیف‌ترین لباس‌هایتان را در منزل بپوشانید.
منزل شما هم مانند ظاهر شما مورد توجه مردتان است؛ پس با منزلی خوش‌بو و با سلیقه به دنبال کسب رضایت شوهرتان باشید و بدانید این‌کار شما جهادی بزرگ است و خداوند پاداش زیادی در قبال این عملکرد شما برایتان می‌اندوزد.

3. باهوش باش
یادتان باشد اگر از موضوعی ناراحت هستید و همسرتان علت این ناراحتی را نمی‌داند؛ سعی نکنید با اخم و بدخلقی، توجه او را جلب کنید، زیرا باعث سردرگمی و عصبانیت او می‌شود. برای مطرح کردن علت ناراحتیتان با پیش کشیدن موضوعی که ممکن است زمینه مشاجره را فراهم کند، مسئله را نابود نکنید؛ بلکه انتخاب زمان مناسب نشان دهنده ذکاوت شماست، پس زمان صرف غذا و یا زمانی‌که تازه همسرتان از سرکار به خانه برگشته و یا خسته است، بدترین زمان ممکن برای اینگونه صحبت‌هاست.
زنان باهوش بسیار دوست‌داشتنی هستند، اما نباید به‌گونه‌ای برخورد کنند که همسرشان حس حقارت کند و اظهار فضل زن باعث خرد شدن همسرش شود. به یاد داشته باشید که این شما هستید که اقتدار و غرور مردانه همسرتان را شکل می دهید و بهبود می بخشید.
یاد بگیرید خوب گوش کنید و خوب و به موقع صحبت کنید، اگر اهل مطالعه هستید و بیانی قوی دارید، همسرتان از مصاحبت با شما لذت خواهد برد، کافی‌است زمان مناسب حرف زدن را پیدا کنید.

4. وقتی از سرکار به خانه بازمی‌گردد…
اگر همسرتان بعد از یك روز كاری سخت و گرم به منزل برگشته، به سرعت برای استقبال از او جلوی درب منزل بروید، به همراه داشتن یك نوشیدنی خنك و گوارا ، عرق بیدمشك بهترین گزینه برای از بین رفتن تنش‌ها و استرس‌های كاری‌اش است. وقتی به منزل آمد محیط خانه را باید به‌گونه‌ای مهیا کنید تا احساس غریبگی یا ناراحتی نکند؛ بسیاری از مردانی که بیشتر اوقات خود را خارج از منزل می‌گذرانند، به‌خاطر احترام ندیدن از سوی همسر بوده است.
اگر برای خانه خرید کرده با اشتیاقی که در چهره‌تان نمایان است، وسایل را از دست او بگیرید و تشکر جانانه‌ای از او بکنید، یادتان باشد اگر خریدها باب میلتان نبود، به گونه‌ای بیان نکنید که حس قوامیت او خدشه دار شود، مثلاً هرگز به او نگویید:«عرضه خرید نداری!»
اگر هنگام غذا خوردن به خانه رسیده است، دیدن سفره چیده شده، بهترین چیزی‌است که شوهرتان آن را می‌خواهد.
هرگز فراموش نکنید که کلید قلب بعضی از مردها از شکم شان عبور می‌کند!

ادامه دارد

درج نظر